دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: انقلاب اسلامی دکترین سیاست دنیا را تغییر داد و این انقلاب عظیم شبیه انقلاب‌ انبیاء الهی است که معجزه های اجتماعی را رقم زد و با دست امام راحل رقم خورد و این زمانی اتفاق افتاد که مردم وارد صحنه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه دوشنبه در همایش حضور حداکثری در انتخابات که در مسجد رضاآباد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین وظیفه ما بسط ید ولی فقیه که اساس حکمرانی اسلامی است، می باشد و باید مسائل روز را به مردم تبیین کنیم.

وی ادامه داد: ولی و زعیم جامعه در حکمرانی اسلامی زمانی می تواند بسط ید داشته باشد که کارگزاران آن و مردم پای کار باشند و لذا اگر کارگزاران درست کار نکنند، دست ولی را می بندند، دست امام علی علیه السلام در جنگ صفین با عدم اطاعت مردم بسته شد و لذا حضرت در نهج‌البلاغه به این مسئله اشاره کرده و می فرماید: لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاع کسی را که از او فرمان نمی برند چه رأی و اندیشه ای تواند بود!.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: زمانی ولی فقیه جامع الشرایط می تواند احکام الهی را در جامعه جاری کند که بسط ید داشه باشد و به دلیل همین نبود بسط ید بود که فقها در طول تاریخ بعد از غیبت اقدام به راه اندازی حکومت اسلامی اقدام نکردند.

وی عنوان داشت: کارگزاران و مردم دست ولی جامعه هستند و اگر به وظائف خود درست عمل نکنند، جامعه به سمت ذلت می رود و اگر آن ها به وظائف خود درست عمل کنند جامعه عزت پیدا می کند و ما در موارد متعددی این عدم اطاعت برخی کارگزاران خصوصا در مسئله ۲۰۳۰ و اف ای تی اف و... مشاهده کردیم و اگر در جمهوری اسلامی تفکیک قوا صورت گرفته برای کمک به ولی فقیه است و قوه مجریه حق اجتهاد در قانون را ندارد و موظف بر اجرای مصوبات مجلس و ابلاغ های رهبری است.

حجت الاسلام امامی گفت: لازمه تبیین، شناخت درست صحنه است و اگر نتوانیم صحنه و شرائط را بشناسیم قدرت تبیین را نخواهیم داشت و در این صورت دست ولی را هم خواهیم بست.

وی تاکید کرد: برخی برای ورد به صحنه انتخابات و سیاست احساس تکلیف می کنند اما وقتی وارد میدان شدند برای گرفتن رای دست به هر اقدامی می زنند، در حالی که مومن باید از لحظه ورود تا لحظه خارج شدن از صحنه، مراقب رفتار و اعمالش باشد و دچار حرام و گناه نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: مجلس محل عنوان ثانویه است و قرار است در آن سیاست های مهم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خارجی و... کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و بر آن قانون تصویب شود و اجرای عنوان ثانویه تحت نظر ولی فقیه باشد و نماینده مجلس حق اجتهاد ندارد و در قانون گذاری نماینده ی زعیم جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: باید نمایندگانی را انتخاب کنیم که فکر زعیم جامعه را که از روی دلیل عقلی و نقلی و اجتهاد است، دنبال و نظر ولی را تشریح کنند و نماینده ای که خط فکری امام جامعه را نفهمد برای بقا در قدرت دست به هر حلال و حرامی می زند. نماینده حق دنبال کردن منافع خود در مجلس را ندارد و با این دیدگاه نمایندگان مجلس یا با اطاعت از ولی فقیه در اعلی علیین هستند و یا با اِعمال نظر خود و پیگری منافع شخصی شان در قعر جهنم خواهند بود.

وی ادامه اضافه کرد: در مسئله بسط ید ولی، همه باید پای کار باشیم و به قانون عمل کنیم، اگر کسی در قانون اجتهاد شخصی کرده و نظرش را مقدم بر قانون کشور بداند، جایگاهش همان جایگاه غاصبان حق اهل بیت خواهد بود و ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی رهبر انقلاب دقیقا در همین چهارچوب است.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: امروز حزب الله در لبنان و انصارالله در یمن عامل بسط ید ولی هستند، دستگاه قضا، مجریه و مقننه در واقع دست ولی جامعه هستند و اگر حکم الهی در جامعه درست در جای خود قرار بگیرد در واقع بسط ید ولی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: روایتی از نبی مکرم اسلام وارد شده است که حضرت می فرمایند؛ إقامَةُ حَدٍّ مِن حُدودِ اللّه ِخَیرٌ مِن مَطَرِ أربَعینَ لَیلةً فی بِلادِ اللّه ِ جاری کردن یک حدّ ازحدود الهی، بهتر از چهل شب بارش باران در سرزمینهای خدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان داشت: برخورد جدی و بدون مصلحت اندیشی ها با جریان های فساد اعتماد را در ملت تقویت می کند؛ وقتی احکام الهی در مورد آن مفسد قُلدر که مردم را نسبت به نظام بدبین کرده اجرا می شود، بر اساس روایات بالاتر از باریدن چهل شب باران است و اگر درست اجرا نشود دست ولی بسته می شود.

وی گفت: کسی که از خود اطمینان ندارد نباید وارد میدان سیاست شود که اشتباه او، بستن دست ولی خواهد بود و امروز تمام دشمنان انقلاب تلاش دارند دست ولی را ببندند و این امر جز با ناکارآمدی مسئولی ممکن نخواهد بود و در گذشته برخی ها بدون توجه به رویش و ظرفیت های انقلاب، دست ولی الهی را بستند.

حجت الاسلام امامی افزود: عمق راهبردی انقلاب اسلامی به آن سوی دنیا رسیده است و باستان‌گراها کجا هستند ببینند که عمق راهبردی ایران حتی وسیع تر از مدیترانه، نه با زور شمشمیر که با فکر و تکفر رفته است.

وی در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی دکترین سیاست دنیا را تغییر داد و بزرگترین تحلیل گر ها در مورد انقلاب اسلامی ایران دست به قلم شده‌اند و این انقلاب عظیم شبیه انقلاب‌ انبیاء الهی است که معجزه های اجتماعی را رقم زد و با دست امام راحل رقم خورد و این زمانی اتفاق افتاد که مردم وارد صحنه شدند و ولی بسط ید پیدا کرد و توانست طاغوت ۲۵۰۰ ساله را با دستان خالی به زمین بزند..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha