دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1132701
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
حمله موشکی سپاه به محل تجمع تروریست‌های موساد و داعش

حوزه/ موشک‌هایی که از ایران شلیک شد، نماد قدرت ایران برای دفاع از امنیت خود و ریختن آتش به لانۀ تروریست‌ها و اشغالگران است. دست‌هایی که این موشک‌ها را ساختند و شلیک کردند، شایستۀ بوسیدن‌اند.

خبرگزاری حوزه | ایرانی‌ها هنگامی که صبح ۲۶ دی ۱۴۰۲/ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ از خواب برخاستند، خبرهای شادی‌آور و روحیه‌بخشی را در صفحات مجازی خود خواندند، خبرهایی که روزهای اخیر بسیاری از ایرانی‌های غمگین از ترور سردار ایرانی (سردار سیدرضی) در دمشق توسط اسرائیل و شهادت و جراحت صدها ایرانی توسط داعش در کرمان، در انتظار آن بودند. حقیقتا اقدامات جنایتکارانه و تروریستی دشمنان، ایرانی‌ها را غمگین کرده بود و مردم ایران، پاسخ مناسب به دشمنان و تنبیه آنها را حق طبیعی خود می‌دانستند. این حق را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادا کرد.

موشکهای پرآوازۀ ایران نقاطی را در سوریه (منطقۀ اشغالی سوریه توسط تروریستهای تکفیری) و عراق (منطقۀ تحت تسلط حزب بارزانی و مقرّ موساد) را در هم کوبید.

دربارۀ اقدام قانونی و طبیعی ایران نکاتی گفتنی است:

۱- ماهیت اقدام نظامی ایران، دفاعی است. ایران کسانی را آماج آتش قرار داده که دستشان به خون ملت ایران آغشته است. این اقدام با موازین اسلام و عقل و حقوق بین الملل تطابق دارد.

۲- اقدام ایران، پاسخ متقابل و تنبیهی است که دشمنان بعد از این، تبعات اقدام خود را محاسبه، و از جنگ‌افروزی پرهیز کنند. به بیان دیگر، اقدام ایران در راستای محافظت از صلح است.

۳- اقدام ایران، اقدامی برای حفظ امنیت ملی ایران است. این حق هر نظام مشروع است که از امنیت ملت خود محافظت کند.

۴- اقدام ایران، دقیق و نقطه‌زن است و تنها شامل جنایتکارانی است که در ریختن خون ایرانیان مسئول هستند.

۵- اقدام ایران، حاکی از عزم و ارادۀ قاطعانه حاکمیت در ادای وظایف قانونی خود است و تبلیغات سیاسی دشمنان و محکوم کردنهای دولتهای همسو با دشمنان ملت ایران، در عزم و ارادۀ حاکمیت اسلامی در برخورد قاطع و قوی با جنایتکاران تاثیری ندارد.

۶- سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد مسئول و ملی با صدور بیانیه‌ها انجام عملیات موشکی را به اطلاع ملت ایران و جهانیان رساند. این، حاکی از شجاعت، حقانیت و قدرت نظام و ملت ایران و پذیرش مسئولیت عمل است.

۷- غر‍ّش موشکها از آذربایجان (تبریز) به مقرّ اسرائیل در جوار آذربایجان (منطقۀ تحت تسلط بارزانی) پیام‌های روشنی به برخی افراد مشابه بارزانی دارد که در مناطق تحت تسلط خود در نزدیکی ایران صهیونیستها را جای داده و بعضا آنها را به ساحل رود مرزی نیز می‌آورند!

۸- اصابت موشکها به مقرّ حزب ترکستانی (اویغورهای تکفیری چینی تحت حمایت ترکیه و امریکا) در چند کیلومتری مرز ترکیه نیز می‌تواند حامل پیام روشنی برای کسانی باشد که با سیاستهای چندوجهی منافقانه از جریان تکفیر ترکی به بهانۀ قومیتی حمایت کرده و این جریان را در تامین اهداف قدرتهای سلطه‌گر و بسط تروریسم بر ضد دولتهای همسایه و مسلمانان شیعه قرار می‌دهند.

۹- واکنش دولتهایی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در محکوم کردن مجازات تروریستها و جنایتکاران و تعبیر از انفجار مقر جاسوسی و عملیاتی اسراییل در عراق به «حمله به عراق!» فقط حاکی از سیاست همسویی این دولتها با تروریسم ضدایرانی در عرصۀ بین‌الملل است.

۱۰- واکنش وزارت خارجۀ عراق هم در متهم‌سازی ایران به خدشه‌دار کردن امنیت ملی عراق و تهدید به شکایت در شورای امنیت سازمان ملل، غیر معقول، غیرحقوقی و خلاف حسن همجواری است. گروه حاکم بر اقلیم کردی از دولت مرکزی تبعیت نمی‌کند و سیاستها و اقدامات این گروه، اقلیم کردی عراق را به پایگاه گروههای تروریستی و تجزیه‌طلب ضد ترکیه و ضدایران تبدیل کرده و هر روز خبر درگیریها و کشته‌ها و مجروحین این منطقه منتشر می‌شود. گروه حاکم بر اقلیم در سال ۱۳۹۶/۲۰۱۷ بدون اجازۀ دولت عراق، همه پرسی برای تجزیۀ این منطقه را برگزار کرد. این گروه، ارتباط نزدیکی با رژیم اشغالگر فلسطین برقرار کرده و پایگاههای متعددی برای این رژیم برای فعالیت دایمی علیه ایران دایر کرده است. در حالی که دولت مرکزی عراق، با رژیم صهیونیستی رابطه ندارد.

در حالی که دولت عراق طی ۳۰ سال بعد از سقوط صدام، نتوانسته حاکمیت خود را بر اقلیم بسط دهد و مانع از اقدامات گروه حاکم بر اقلیم و سازمانهای تروریستی و تجزیه‌طلب ضدایرانی ساکن در اقلیم و اقدامات جنایتکارانۀ اسرائیل از این منطقه علیه ایران شود، آیا ایران بعد از اخطارها و هشدارها به دولت مرکزی عراق، همچنان باید تماشاگر ضربه خوردن امنیت ملی خود از اقلیم کردی عراق باشد؟ در این موضوع، این ایران است که از دولت عراق مطالبه‌گر است و دولت عراق بایستی به مسئولیتهای قانونی خود عمل کرده و اقلیم کردی را از لوث وجود سازمانهای تروریستی ضدایرانی و پایگاههای رژیم اشغالگر پاک کند.

نکتۀ پایانی اینکه؛ موشکهایی که از ایران شلیک شد، نماد قدرت ایران برای دفاع از امنیت خود و ریختن آتش به لانۀ تروریستها و اشغالگران است. دست‌هایی که این موشکها را ساختند و شلیک کردند، شایستۀ بوسیدن‌اند.

به قلم: جلال محمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha