شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره منشأ تحولات بسیاری بوده است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با ایشان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر این نکته کلیدی تأکید کردند که حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است و این که انتخابات همواره در کشور ما منشأ تحول بوده و مردم این تحول را با حضور پرشور و معنادار خود رقم زده اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: ما باید از همه ظرفیت های رسانه ای که در اختیار داریم در راستای آگاه کردن مردم و نسل جوان برای حضور پرشور و توأم با بصیرت در انتخابات، نهایت استفاده را ببریم.

وی همچنین گفت: در واقع رسانه‌ها پل ارتباطی میان دستگاه‌ها و حاکمیت‌ به شمار می روند، چه آن که رسانه این قدرت را دارد تا عملکرد بخش‌های مختلف حکومت را بازنمایی کند و از سویی مطالبات و خواسته های مخاطبان را به گوش مسئولان برساند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: در این میان بحث اقناع مخاطب نیز بسیار حائز اهمیت است خاصه در بزنگاه های مهمی مثل انتخابات که حجم شبهات آن قدر بالاست که باید با ابزارهای رسانه ای و کار حرفه ای به آن ها پاسخ مستدل و قانع کننده داد.

وی افزود: نکته مهم دیگر این که ایجاد احساس رضایت و امید یا عدم‌رضایت و ناامیدی نسبت به حکمرانی از طریق رسانه زمان بسیار کمتری نیاز دارد نسبت به زمانی که بازتاب عملکردها به‌طور عینی برای مردم ملموس شود و آنان به‌ این نتیجه برسند که می‌توان امیدوار بود یا نمی‌توان. حتی پس از عینی شدن عملکردها رسانه همچنان قدرت آن را دارد تا بر اذهان مخاطبان اثر گذارد و بدان‌ شکل دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha