دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: در انتخابات و جدال نیز باید اخلاق و آداب اسلامی رعایت شود و به صورت منطقی و مستدل صحبت ها بیان شوند و سؤال و جواب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بچاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با اخلاق انتخابات، عنوان کرد: در اخلاق انتخابات چیزی جدا از اخلاق اسلامی و آداب اسلام نداریم.

وی ادامه داد: از پدری پرسیدند چه چیزی سبب شد فرزندانت به این خوبی تربیت شوند، پاسخ داد من کاری نکردم؛ نماز را به وقت خواندم، تهمت نزدم، دروغ نگفتم و.. آن‌ها هم دیدند و عملی یاد گرفتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: روایت شده است هیچ کسی از پیامبر (ص) در سلام کردن سبقت نگرفت و مردم همواره تلاش می‌کردند که بتوانند در سلام کردن از ایشان سبقت بگیرند و همین امر اخلاق مردم را درست می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بچاری اظهار کرد: در انتخابات و جدال نیز باید اخلاق و آداب اسلامی رعایت شود و به صورت منطقی و مستدل صحبت ها بیان شده و سؤال و جواب کنیم.

وی افزود: در مذهب ما هیچ جایی برای آداب غیراسلامی مثل توهین، بداخلاقی، دروغ گفتن، ریا، غیبت کردن، نشر اکاذیب و... نیست؛ ضمن اینکه رعایت اخلاق به خود فرد هم کمک می‌کند؛ زیرا خداوند با توجه به این اخلاق نیک به او کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه خداوند بر اساس رعایت آداب و اخلاق اسلامی نظر و عنایت می‌کند، تصریح کرد: وقتی ما اخلاق اسلامی را رعایت کنیم به طور طبیعی قواعد اسلامی، آیات و روایات را عمل کردیم و عمل به این ها موجب جلب نظر اولیا الله به مملکت، مذهب و دین ما می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha