شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمود محمدی شاهرودی رئیس بسیج طلاب کشور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی گفت: هدف بسیج طلاب و روحانیت دفاع از اسلام است، حوزه علمیه گام‌های خوبی برداشته است، رویکرد حوزه انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در همایش (تبیینی) بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم صبح امروز شنبه ۳۰ دی در سالن اجتماعات هتل جوادالائمه(ع) با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و اغتشاشات سال گذشته بیشترین شهید، در حوزه روحانیت بوده است، زیرا وظیفه حوزویان پیشگامی است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) بعد از جنگ دستور تأسیس بسیج دانشجویی، طلبه را صادر کردند و با این دستور نوع نگاه به بسیج روحانیت را مشخص کردند.

وی با بیان اینکه بسیج یک اداره نیست، بلکه یک تفکر و اندیشه است و حوزویان کشور در هر مسئولیتی که هستند بسیجی‌اند، افزود: بسیج هیچ جا تصدی‌گری نمی‌کند، بسیج معمولاً کارهای زمین افتاده را برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی شاهرودی با اشاره به رسالت بسیج طلاب و روحانیت، ادامه داد: اولین هدف بسیج طلاب و روحانیت دفاع از اسلام است، حوزه علمیه گام‌های خوبی برداشته است، رویکرد حوزه انقلابی است.

وی رویکرد حاضر حوزه علمیه به فقه معاصر که تلاش می‌کند پاسخگو باشد را مهم دانست و افزود: حوزه علمیه انقلابی با نظام گره‌خورده است؛ لذا باید دغدغه حل مسائل علمی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ادامه به اهداف کلان در ارتقا روحانیت باهدف پاسداری از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: توسعه‌یافتگی و عمق‌بخشی نقش روحانیون بسیجی در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی یکی از اهداف کلان است که تلاش شده است با راهبردهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً هماهنگ است.

وی در تشریح نقش روحانیون بسیجی در توسعه‌یافتگی و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی، گفت: گسترش جذب در مدارس حوزه‌های علمیه نهادهای وابسته به حوزه و سایر روحانیون، توسعه و تنوع ساماندهی و شبکه‌سازی طلاب و روحانیون، ارتقاء دوره‌های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی طلاب و روحانیون متناسب با مأموریت‌ها از جمله این اقدامات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی شاهرودی ادامه داد: ابهام‌زدایی و شفافیت در سلسله‌مراتب ساختار تصمیم‌گیری و مدیریت (تحقق یکپارچگی نسبی) بسیج طلاب از سازمان مرکزی تا پایین‌تر، توسعه و تقویت نقش‌آفرینی مؤثر و همه‌جانبه روحانیون بسیجی در اقشار مختلف از طریق تدوین نظام تعامل مؤثر با اقشار و متخصصین از دیگر اهداف مؤثر بسیج روحانیت در دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی، کمک به احیاء پایگاه‌های مقاومت محلات، کمک به ترفیع و تقویت جایگاه مساجد، سازمان‌دهی و توانمندسازی امام جماعت مساجد، کمک به تحکیم باورهای اعتقادی و تربیت دینی بسیجیان با ارائه چهارچوب‌های اصلی اسلام ناب، کمک به هدایت فکری سیاسی و بصیرت افزایی در اقشار مختلف بسیجی بسیجیان از دیگر موارد مهم توسعه‌یافتگی نقش روحانیت بیان کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ادامه به نقش جدی ای که این سازمان در هم‌افزایی ارگان‌های پنج گانه تربیتی بسیج خانواده، مدرسه، مسجد، دانشگاه و فضای مجازی بسیج روحانیت می تواند ایفا کند اشاره کرد و افزود: کمک به نقش آفرینی مؤثر بسیج در فضای مجازی برای غلبه به سیطره دشمن در این فضا، کمک به تولید متن و محتوای فکری، فرهنگی، اعتقادی و سیاسی مورد نیاز بسیج و بسیجیان (الگوسازی سبک زندگی روابط اجتماعی) برخی از این موارد است.

وی سومین راهبرد را کمک به گسترش و تعمیق گفتمان مقاومت و دفاع از امنیت انقلاب اسلامی بیان کرد و دراین باره توضیح داد: توسعه تقویت و توانمندسازی شبکه اطلاعات مردمی و منابع اطلاعاتی، صیانت از نقش انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه در پایداری انقلاب اسلامی و کمک به جلوگیری از نفوذ جریان های انحرافی، گسترش و نهادینه سازی فرهنگ مقاومت و تفکر بسیجی در حوزه علمیه از جمله موارد مهم در این راهبرد است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و تشکیل و تقویت هسته های علمی و اندیشه ورزی برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی را از دیگر اقدامات بسیج روحانیت بیان کرد و افزود: کمک به عمق بخشی داخلی برای تحقق دولت و جامعه اسلامی، کمک به تولید انتشار و توسعه ارزش های گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه و تقویت اقامه امر به معروف ونهی از منکر و ارشاد در جامعه روحانیت از دیگر اقدامات مهم به شمار می رود.

وی کمک به توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه جهان اسلام و فضای بین الملل را از دیگر اقدامات بسیج روحانیت مطرح کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار بسیج طلبه برادر و خواهر در کشور خدمت می کنند و در چهار استان، مرکز بسیج نخبگان از جمله در اصفهان، تهران، قم و خراسان بزرگ تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha