شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رمضان توقیر

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان توقیر گفت: ایران و پاکستان قربانی تروریسم هستند. کشورهای اسلامی و مردم آن دیگر نمی توانند تروریسم را تحمل کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد رمضان توقیر نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در سخنانی بیان داشت: منطقه ما و جهان اسلام با مشکلاتی مواجه است. در چنین موقعیتی نیروهای ضد اسلامی از امکانات، ابزار و مزدوران خود برای گسترش تنش و هرج و مرج بیشتر از پیش تلاش خواهند کرد تا منجر به دوری و نفرت شود.

وی به ضررهای تنش‌های کنونی اشاره کرد و گفت: این تنش ها اهداف طوفان الاقصی برای حمایت و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین را تحت تأثیر قرار خواهد داد. هر دو کشور اسلامی نمی خواهند به مشکلات مردم مظلوم فلسطین اضافه شود.

وی در ادامه گفت: مردم دو کشور اشتراکات زیادی از لحاظ تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اسلامی دارند. کشور همسایه همواره با محبت، برادری و هماهنگی از مردمان مظلوم کشورهای اسلامی حمایت و کمک کرده است. اکنون دو کشور همسایه با تسامح به تنش پایان دهند و مذاکره دیپلماتیک داشته باشند. همه مسائل از جمله تجارت و مرزها را از طریق آشتی و دوستی حل کنند.

نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان تأکید کرد: این تسامح و صلح به افکار عموم مردم دو کشور برسد تا استعمار نتواند در اهداف شوم خود موفق شود. هر دو کشور قربانی تروریسم هستند. کشورهای اسلامی و مردم آن دیگر نمی توانند تروریسم را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام محمد رمضان توقیر تصمیم و اعلام نشست بلندپایه تنش های پاکستان و ایران به ریاست نخست وزیر موقت پاکستان را به فال نیک گرفت و گفت: به زودی روابط دیپلماتیک پاکستان و ایران برقرار خواهد شد. و دشمنان، تروریست ها و عناصر ضد اسلامی را با همکاری متقابل از بین خواهند برد و از مرزهای خود محافظت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha