دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/کار گروه حوزه و روحانیت ویژه بزرگداشت دهه فجر حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: دو عنصر بصیرت و صبر در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی عناصر کلیدی و راهبردی است و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید از فرهیختگان جامعه به ویژه حوزویان، روحانیون و فضلای جوان این بصیرت را مطالبه می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی صبح امروز در جلسه کمیته تخصصی کارگروه حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به مصداق عینی آیه شریفه " جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ "در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران معاصر پدیده انقلاب اسلامی در چارچوب جغرافیایی ایران محصور نشد و مرزهای جغرافیایی را درنوردید و آثار این شعار را اکنون در کشورهای مختلف مشاهده می کنیم و عامل ماندگاری و هم چنین سماجت و شیطنت دشمنان انقلاب اسلامی نیز به دلیل ترس از این حرکت است.

وی افزود: امیرمومنان(ع) در کلامی می فرماید " ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر "، لذا دو عنصر بصیرت و صبر در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی عناصر کلیدی و راهبردی است و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید از فرهیختگان جامعه به ویژه حوزویان، روحانیون و فضلای جوان این بصیرت را مطالبه می کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان با بیان این که راه انتخاب شده نیاز به بصیرت، دشمن شناسی، جاذبه و دافعه دارد گفت: باید جبهه بندی ها و تنوع دشمنی ها شناخته شود و در جنگ ترکیبی غفلت نسبت به زوایای دیگر، آسیب های جبران ناپذیر دارد و هر چه جلوتر می رویم شرایط حساس تر و مسائل مهم تری تحقق پیدا می کند و متناسب با آن باید آماده تر شویم.

وی اضافه کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی به تعبیری"یدخلون فی دین الله افواجا" بود و وضع کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و این نگاه اشتباه است که برخی پیشرفت ها را امری عادی جلوه داده و اظهار می کنند که اگر نظام قبل نیز مستقر بود این اتفاقات می افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین باطنی تحول مردم پس از انقلاب و ایستادگی ملت همراه و دلداده به انقلاب اسلامی را از نعمت های خداوند برشمرد و گفت: مردم پس از انقلاب اسلامی متحول شدند و حاضر شدند پای ارزش های دینی بایستند و در این راه از همه توان و هستی خود فداکاری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: نسلی که امروز وارد حوزه شده اند و آن دوره را ندیده اند گسستی به لحاظ آشنایی نسبت به اتفاقات دوران معاصر دارد و لذا باید این فاصله را کم کرد و با تداوم جلسات پیش بینی شده و معاشرت بزرگان حوزه با فضلای جوان و یادآوری این که در چه نقطه ای بوده ایم و اکنون در چه نقطه ای هستیم باید این فاصله را از بین برد، بنابراین آشنایی بدنه جوان حوزه با وظایف خود و پس از آن سازماندهی و برنامه ریزی ضروری است.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: هر چه آثار نظام اسلامی بیشتر مبرهن می شود دشمنی ها تیزتر ، شدیدتر و هجیم تر می شود، هم چنان که این روزها نیز مصادیق فراوان آن را می بینیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha