شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خمین

حوزه/نشست ستاد جوانی جمعیت با حضور مسئولین در خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،نشست ستاد جوانی جمعیت با حضور سجاد رحیمی رییس دانشکده علوم پزشکی خمین، حسن انصاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خمین، خانم حمزه لو مدیر مدرسه علمیه هاجر وسایر مسئولین شهری در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خمین برگزار شد.

رحیمی با اشاره به ماده ۵۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: براساس این ماده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است برنامه جامعی برای مهار، پایش، پیشگیری و کاهش سقط خود به خودی جنین به صورت‌ ادغام در شبکه بهداشت شامل آموزش عمومی اصلاح سبک زندگی و آسیب های وارده ناشی از تغذیه و داروها بر سلامت جنین را اجرا کند.

وی اضافه کرد: در راستای جوانی جمعیت و کمک به افزایش باروری زوج های جوان خمین مرکز ناباروری این شهرستان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.کنترل سقط جنین یکی از عوامل مهم رشد جمعیت و افزایش جمعیت جوان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: آمار سقط جنین متفاوت است چراکه برخی سقط ها در سامانه رسمی ثبت نمی شود. اقدامات مرکز نفس ، مجموعه های حمایتی و دستگاه های اجرایی متولی می توانند موجب کاهش آمار سقط جنین شوند.
وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ درصد از جمعیت خمین سالمند هستند که ۲ برابر میانگین کشوری است.

رحیمی افزود: سالمندی و جوانی جمعیت مقوله های مهم و در دست پیگیری در دانشکده علوم پزشکی خمین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: علاوه بر تکالیف قانون مشخص شده در زمینه جوانی جمعیت تشکیل ستاد مردمی جمعیت در شهرستان در دست پیگیری است ودر این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر جلوگیری از سقط جنین بیان کرد: آموزش عمومی و اصلاح سبک زندگی در کاهش این عمل ناپسند تاثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خمین بیان کرد: برخی بانک های شهرستان در پرداخت وام ودیعه مسکن و فرزندآوری کوتاهی می کنند در حالیکه این وام ها اهمیت بسیاری در سطح جامعه دارد.

انصاری با تاکید بر اثرگذاری بیشتر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای جوانی جمعیت گفت: سالمندی پیامدهای بسیار ناگواری برای جوامع در پی دارد. با توجه به الزام قانونی برای جوانی جمعیت و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش، لازم است همه دستگاه‌ها به ویژه اعضای قرارگاه، قانون را اجرایی کنند.

در راستای این همکاری سرکار خانم حمزه لو پیشنهاد مشاوره به افرادی که عامدا تصمیم بر سقط جنین جهت تغییر رویکرد را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha