شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زاهددوست

حوزه/ امام جمعه خورموج با انتقاد از وضعیت نهضت ملی مسکن، گفت: هدف اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن افراد مستضعف و کم درآمد بود، اما در عمل و با این شرایط بهره‌ای از این طرح نصیب افراد مستضعف و نیازمند نمی‌شود و بیشتر به سود پولدارها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان، هیچکدام کارساز نیست، محبوبیّت در بین مردم، از لطف و رحمت و پاداش‌ الهی مومن در دنیاست.

وی بیان کرد: محبوبیت واقعی به دست خداست و فضای مجازی، پول، ثروت و مقام دنیایی هیچکدام سبب محبوبیت انسان نیست.

امام جمعه خورموج با اشاره به ۱۵ رجب، سالروز ارتحال جانسوز حضرت زینب(س)، گفت: ارزش و عظمت زینب کبری‌ (س)، به خاطر حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است، حضرت زینب(س) اولاً موقعیت را شناخت و ثانیاً طبق آن موقعیت، یک انتخاب کرد و در شرایطی که حتی بسیاری از شخصیت‌های صدر اسلام در آن شرایط درجا زدند اما ایشان با قدرت بصیرت خود فهمید که باید راه حسین (ع) را برود و امام خود را تنها نگذارد، با وجود اینکه همه سختی‌های این انتخاب را بهتر از دیگران درک می‌کردند.

حجت الاسلام زاهددوست یادآور شد: حضرت زینب(س) به جایی رسید که فقط والاترین انسان‌های تاریخ بشریت، یعنی پیامبران می‌توانند به آن‌جا برسند.

وی ادامه داد: پیروان زینب کبری(س) با فهم درست و هوشیاری موقعیت‌ها را خوب درک می‌کنند و در زندگی بهترین مسیرها را ولو با فداکاری و استقامت انتخاب می‌کنند.

امام جمعه خورموج با تبریک ۱۲ بهمن سالروز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به وطن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و افتتاح طرح‌های مهم، امیدآفرینی در جامعه را تقویت می‌کند و قطعا زمینه ساز حضور با شکوه مردم در انتخابات یازدهم اسفند خواهد بود.

وی تأکید کرد: تفاوت اصلی انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها این است که انقلاب اسلامی ملت ایران کاملا مردمی آغاز شد، مردمی به ثمر نشست و تا امروز در همه صحنه‌ها به‌صورت مردمی ادامه یافته است.

حجت الاسلام زاهددوست اظهار کرد: امامین انقلاب به مردمی ماندن انقلاب در قول و فعل به‌صورت اتم و اکمل باور دارند، رهبر معظم انقلاب در اجلاس ائمه جمعه در یک سخنرانی ۵۰ دقیقه‌ای ۹۹ بار از مردم یاد کردند و در یکی از فرمایشات خود نیز در مورد نسبت مردم و مسئولین در سال ۸۲ فرمودند، «ما مسئولان نوکر مردم هستیم، اعتبار و آبروی ما این است، ما حق به‌ گردن مردم نداریم، مردم به گردن ما حق دارند».

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حضور مردم در صحنه را حل کننده همه مسائل و مشکلات کشور می‌دانند و می‌فرمایند: حضور مردم هیچ جایگزینی ندارد.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه انتخابات لیلة القدر انقلاب اسلامی است که با حضور پرشور و شعور مردم محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات فقط یک پدیده‌ سیاسی نیست، بلکه مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است، انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معیّن کنند، زیرا که کشور متعلّق به مردم است.

وی تأکید کرد: این فقط شعار نیست که مردم ما سال‌هاست تکرار می‌کنند، "گوش به فرمان توایم خامنه‌ای" بلکه این ملت فهیم و بصیر اراده کرده در همه میدان‌های انقلاب از جمله در میدان انتخابات هم مطیع فرمان رهبری باشند و راسخ و استوار در صحنه حاضر باشند.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: هر برگه رأی تیر خلاصی را به اردوگاه دشمنان ما می‌فرستد و ملت ایران به عنایت امام زمان(عج) و با استمداد از ارواح شهدا در روز ۱۱ اسفند اردوگاه قاتلان حاج قاسم را با رأی خود تیرباران خواهند کرد و دشمنان انقلاب مأیوس، نامید و مفتضح خواهند شد.

وی با انتقاد از وضعیت نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: هدف اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن افراد مستضعف و کم درآمد بود، اما در عمل و با این شرایط بهره‌ای از این طرح نصیب افراد مستضعف و نیازمند نمی‌شود و بیشتر به سود پولدارها است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان مسکن ملی که نوعا مستضعفین، کارگران و مستاجران هستند از پرداخت اقساط سنگین نهضت ملی مسکن که مبلغ آن هم دائما رو به افزایش است، ناتوان هستند و دولت باید شرایط را در جهت خواست مردم و متقاضیان کم‌درآمد تغییر دهد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: با این شرایط و اقساط سنگین که متاسفانه شاهد انصراف تعداد قابل توجهی از افراد کم درآمد هستیم، باید بگوییم این طرح قادر به رفع مشکل مسکن خانواده‌های محروم و زیر خط فقر نیست.

وی یادآور شد: استاندار بوشهر دستور رسیدگی دهد که چرا واحدهایی که در سفر رئیس جمهور افتتاح شده با وجود تلاش‌های فراوان و تکمیل پروژه‌ها، چرا قیمت‌ها را به قدری بالا برده‌اند که همچنان شهروندان امکان در اختیار گرفتن آن واحدها را ندارند؟ و اینکه آیا قیمت تمام شده مسکن ملی در همه شهرها یکسان است یا برخی شهرها مانند شهر خورموج مردم باید هزینه بیشتری را بپردازند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha