شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز باید واقعیت‌ها را بپذیریم که پرداخت آورده‌ها برای مردم آسان نیست که در این عرصه می‌توان از طرح‌هایی همچون اجاره به شرط تملیک را اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی همدان، با تقدیر از خدمات انجام شده توسط این مجموعه، اظهار داشت: در بحث مسکن استان، تأمین زمین در بخشی اتفاق افتاد که خوب است و در برخی قسمت‌ها هم می‌توان از زمین‌هایی که کشاورزی نیستند و قابلیت استفاده دارند نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مردم همدان، مشکل مسکن است، گفت: تأمین زمین قابل تقدیر است، اما در عرصه مسکن، مهم تحویل کلید مسکن به صاحب خانه است که آن زمان می‌توان گفت به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم، به بیان دیگر باید بتوانیم هر چه زودتر تأمین زمین را تبدیل به سقف بالای سر مردم کنیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به فرآیند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهرک پرواز در همدان، خاطرنشان کرد: آنچه باید مسئولان نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، این است که مردم آورده آنچنانی ندارند و خیلی از مراجعات به دفتر نیز در رابطه با دریافت وام برای پرداخت اقساط مسکن است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در عرصه مردمی سازی با مشکلاتی روبرو هستیم، اظهار کرد: امروز باید واقعیت‌ها را بپذیریم که پرداخت آورده‌ها برای مردم آسان نیست که در این عرصه می‌توان از طرح‌هایی همچون اجاره به شرط تملیک را اجرایی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: امیدواریم شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در زمینه مسکن باشیم و مردم از مستاجری راحت شوند.

وی با گلایه از اینکه درگیر برخی ساختارها شده‌ایم که باعث کندی کار شده است، یادآور شد: چرا باید کار استان در وزرات خانه گرفتار باشد و برای تصمیم‌هایی که توسط کارشناسان استان نیز می‌توان اتخاذ شود، باید منتظر نظر تهران و وزرات خانه ماند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، با بیان اینکه بنا دارم تا در دیدار با رئیس جمهور نیز این خواسته را مطرح کنم، گفت: معتقد هستم اگر برخی ساختارها برداشته شود خیلی سریع‌تر ساخت مسکن انجام خواهد شد.

وی به اجرای طرح حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: در این عرصه انتظارات و گله‌مندی مردم زیاد است و نیازمند تدبیر دولت و مسئولان برای رفع دغدغه‌مندی مردم هستیم.

امام جمعه همدان، افزود: گاهی از اوقات نظرهایی غیر تخصصی مطرح می‌شود که لازمه این کار استفاده از نظر کارشناسان و نخبگان در راستای رفع مشکلات مردم است.

وی با تأکید بر اینکه سالن انتظار راه‌آهن همدان در شأن مردم نیست، گفت: امیدوار هستیم وزیر مسکن به همدان بیاید و از نزدیک شرایط و نیازمندی‌ها را مشاهده کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به مشکل مصلی همدان نیز اشاره‌ای کرد و یادآور شد: اگر مصلی همدان شروع نشده بود، دنبال ساخت آن نمی‌رفتیم اما بودجه بیت المال از سال‌های قبل برای آن استفاده شده است و لذا امروز به دنبال تکمیل آن هستیم، البته همراهی مسئولان در این راستا ضروری است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع شهری همدان، گفت: لازم است تا برای حل مشکل اهالی بلوار جوان و کوی آزادگان نیز تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha