دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت از برپایی رویداد ملی «روایت پیشرفت» در راستای روایت دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم، در مشهد مقدس از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در نشست خبری رویداد ملی روایت پیشرفت که در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث و دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت به ویژه برای علما و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه رویداد ملی روایت پیشرفت نیز در راستای این رسالت برپا می‌شود، مطرح کرد: نخستین دوره این رویداد در شهر مقدس قم با حضور وزارت‌خانه‌ها برگزار شد که مورد استقبال مطلوب علما و روحانیون قرار گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه دومین نمایشگاه همزمان با دهه مبارک فجر در آستان قدس رضوی برپا شده است، عنوان کرد: فضای نمایشگاه تخصصی بوده و بیش‌تر نخبگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای بازدید عمومی نیز فراهم شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، اطلاع مردم از اقدامات دولت در دوسال گذشته برای است.

حاج ابوالقاسم دولابی افزود: بازدید از این نمایشگاه جهش معنادار اقدامات در دولت‌ سیزدهم را به مخاطبین ارائه خواهد کرد و همین موضوع موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌ای در این رویداد برای پاسخ‌گویی به سوالات نخبگانی و مردم فراهم شده است، تصریح کرد: ۱۰ وزارت‌خانه در رویداد ملی روایت پیشرفت حضور فعال داشته و گزارش‌های ملی خود را ارائه می‌دهند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی نیز مهمان این نمایشگاه است، یادآور شد: همچنین اندیشکده‌های مختلفی که رصد اقدامات دولت را دنبال می‌کنند، در این رویداد حضور و غرفه تبیین دارند.

وی با اشاره به اینکه این اندیشکده‌ها روایت محور هستند، بیان کرد: فعالیت‌های اندیشکده‌های رصد در قالب سه محور سالن امید، روایت خدمت و نمودارهای مقایسه‌ای است.

حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: برای حضور در این نمایشگاه از نهادهای حوزوی، دانشگاهیان، اقشار مختلف، خدام آستان قدس رضوی و زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) دعوت به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: به منظور برپایی این نمایشگاه مجموعه‌های مختلفی همکاری داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به استانداری خراسان رضوی و آستان قدس رضوی اشاره کرد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: آئین افتتاحیه نمایشگاه روایت پیشرفت همزمان با شب مبعث در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور و سخنرانی احمد وحیدی وزیر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه و همزمان با دومین روز از نمایشگاه شاهد حضور «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم خواهیم بود، اظهار کرد: همچنین در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه «جواد اوجی» وزیر نفت برای ارائه پیشرفت‌های عرصه نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه حضور پیدا خواهد کرد.

حاج ابوالقاسم دولابی مطرح کرد: در آخرین روز نمایشگاه نیز از ساعت ۹ الی ۱۱ میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهیم بود؛ در تلاشیم تا از ظرفیت سایر اعضای هیئت دولت نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حاشیه سخنرانی‌ها وزرا به سوالات مردمی نیز پاسخ خواهند داد، گفت: اندیشکده‌های بسیاری در حوزه‌های علمیه وجود دارد که با موضوعات مختلف به فعالیت‌های اختصاصی می‌پردازند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت اضافه کرد: در نظر داریم در سال‌های آینده رویداد حکمرانی دینی با هدف جمع آوری راهبردهای ارائه شده توسط نهادهای دینی، اندیشکده‌ها و مراکز حوزوی ناظر به حل مسائل کشور در بخش‌های مختلف که می‌توان تلاش‌های فراوان نهادهای حوزوی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی را بازگو کند، برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های خدمت‌رسانی روحانیت، آموزش و پرورش است، گفت: امروز گسترش طرح امین در حوزه‌های علمیه به بیش از ۲۵ هزار مدرسه در سطح کشور رسیده است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ادامه داد: روحانیت قشری است که با کم‌ترین هزینه‌ها بیش‌ترین خدمات را به مردم ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌‎های متعدد جهادی داریم که توسط حوزویان اداره شده و در حوادث مختلف به کمک مردم می‌آیند، بیان کرد: در زمان‌هایی که مردم نیازمند کمک بودند همواره روحانیون پای کار بوده و دِین خود را به این نظام و انقلاب ادا کرده‌اند.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه کشور در برخی بخش‌ها از جمله مسکن دچار عقب افتادگی است، اظهار کرد: تورم و نقدینگی در کشور وضعیت مناسبی ندارد و بهبود این شرایط نیازمند اختصاص زمان مناسب است.

وی با اشاره به اینکه در سایه افزایش تولید، رونق صادرات، کاهش نقدینگی، ایجاد اشتغال و ... باید سرعت گرانی و تورم کاسته شود، مطرح کرد: امروز منکر مشکلات موجود نیستیم ولی در مقایسه با دو سال گذشته قطعاً در شرایط بهتری قرار داریم.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در پایان تاکید کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثری در بیان این موفقیت‌ها به جامعه دارند و این موضوع می‌تواند امیدآفرینی در جامعه را افزایش دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha