یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1134348
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
نماز جمعه اهواز

حوزه/امام جمعه اهواز با اشاره به اعتکاف، گفت: در کل عالم برای آن نمونه پیدا نمی شود. این از رویش های انقلاب اسلامی است و باید قدردان نعمت های الهی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تربیت فرزند صالح یکی از نکات کلیدی در خانواده است.

وی با اشاره به تفاوت بین مأموریت نسل کنونی با نسل های قبل و ابتدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در گذشته نسلی را تربیت کردند که انقلاب اسلامی را رقم زدند و طاغوت را بیرون کردند منتهی این نسل باید بتواند نسلی را با مأموریت جهانی تربیت کند چراکه زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) را فراهم می کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درخصوص ورود به جایگاه «منّا اهل البیت»، ادامه داد: در صدر اسلام، سلمان ها و ابوذرها تربیت شدند که جزء اهل بیت(ع) شمرده شده اند و لذا در زمینه تکالیف و وظایف منتظران، خانواده ها باید نقش مهمی را ایفا کنند.

امام جمعه اهواز پیرامون تکالیف و وظایف منتظران، افزود: "امام شناسی" اولین وظیفه است. باید بتوان در محیط خانواده این گام ابتدایی را برداشت. "پویایی و تلاش شبانه روزی یا به عبارتی حرکت جهاد"، "تخلق به کرائم اخلاقی" از دیگر وظایف هستند.انسان برای راهیابی به چنین جایگاهی باید به دانش خود عمل، مجهولات را رفع کند و خیرخواه همگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: "تعالی فرهنگ، مدیریت، شهامت، شجاعت و محبت وجود مقدس امام زمان(عج)" و "اقتدا به سنت و سیره پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع)" دو وظیفه دیگر منتظران به ویژه برای خانواده ها است.

وی با اشاره به اینکه ماه شریف رجب ماه استغفار و ماه زمینه سازی برای حضور ماه ضیافت الهی است، گفت: انسان وقتی زمینی را کشت می کند ابتدا مزاحمت ها را از جلوی خود برمی دارد. وقتی روح و جان انسان آلوده باشد چگونه می تواند خود را به عنوان یک عبد معرفی کند و دعای او مستجاب می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: ماه رجب و شعبان، ماه های استغفار و توبه است تا انسان برای ماه مبارک رمضان تطهیر شده باشد و در شب های قدر، مهمان وجود مقدس امام عصر(عج) باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اعتکاف، گفت: در کل عالم برای آن نمونه پیدا نمی شود. برخی ها شایعه می کنند که دین مردم ضعیف شده، اما در مساجد بییند که از پیر تا جوان، زن و مرد در ایام اعتکاف ناله می کنند و به دعا می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه تنها در استان خوزستان بیش از ۵۰۰ مسجد میزبان معتکفین هستند، ادامه داد: این از رویش های انقلاب اسلامی است و باید قدردان نعمت های الهی باشیم.

وی با تسلیت رحلت جانسوز کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضرت زینب کبری(س)، خاطرنشان کرد: ارزش و عظمت بی بی دو عالم به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی ایشان است. این حرکت بزرگ اسلامی براساس تکالیف الهی بود. کار، تصمیم بزرگ و نوع حرکت خالصانه حضرت به او عظمت بخشید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص دلایل عظمت حضرت زینب کبری(س)، گفت: بخش عمده ای از این عظمت نخست به دلیل شناخت موقعیت قبل، حین و بعداز کربلا و دیگری انتخاب مهم و بهنگام طبق هر موقعیت است؛ تصمیمی که حتی چهره های نامدار صدر اسلام نیز آن را نفهمیدند.

امام جمعه اهواز در خصوص حجاب، خاطرنشان کرد: هرکدام در جایگاه خود نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داریم و باید به تکلیف خودمان با قاطعیت عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه "مسکن، اشتغال، معیشت و مهار تورم و گرانی از مطالبات مردم است"، افزود: اقداماتی در حال انجام است که باید افزایش پیدا کند. مردم با گرانی کنار می آیند اما با گرانفروشی کنار نمی آیند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن دهه فجر، خاطرنشان کرد: اقداماتی در حال انجام است که صدا و سیما و فعالان فضای مجازی وظیفه دارند دستاوردهای بزرگ نظام مقدس اسلامی را نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به موضوع هایی همچون انتخابات، حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم و روز گمرک اشاره کرد.

امام جمعه اهواز درباره خوانندگی تعدادی خانم در مسابقه فوتبال گفت: امت اسلامی حرکت های ناهنجاری اخیر عده ای معلوم الحال را محکوم می کند. حضور جهانی باید همراه با حفظ ارزش ها باشد، اینگونه مسائل و حرکت اخیر نباید تکرار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha