شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: عبادت های اعتکاف روح و دل انسان را شاد کرده و نویدبخش رحمت و انس خداوند با بندگانش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در جمع معتکفین در مسجدالنبی(ص) قزوین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت علی(ع)، گفت: حاکمیت و ولایت از آن خدا و رسول و اهل بیت علیهم السلام است، چرا که در چشم انداز اسلام، هدایت انسان ها اساس کار است و مصداق روشن و واضح ولایت اهل بیت، امیرمؤمنان علی علیه السلام بود که آیینه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای تفکر، خودسازی، عبادت و مصونیت از گناهان بوده وخوشا به حال شما معتکفین.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: سنت حسنه اعتکاف از مؤثرترین ابزار مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان علیه اسلام است.

وی ادامه داد: اعتکاف به معنای قدم گذاشتن در مسیر انبیای الهی و اولیای خدا است و حیف است که انسان این فرصت خوب را از دست بدهد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اعتکاف در حقیقت نقطه و حلقه اتصال عبد با معبود و بهترین فرصت برای انس با خداست.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امامت و ولایت در طول رسالت است اما عصاره رسالت است.

وی ادامه داد: وقتی از حضرت علی(ع) سوال کردند که مرتبه شما بالاتر است یا عیسی بن مریم(ع)، بیان کرد: ـ من از حضرت عیسی نیز برترم؛ زیرا زمانی که هنگام وضع حمل مریم سلام‌الله‌علیها فرارسید، به او وحی شد که از بیت المقدس بیرون شو و فرزندت را به دنیا بیاور؛ ولی وقتی مادر من را درد زایمان دربرگرفت، دیوار کعبه به اذن خداوند شکافته شد و من در داخل خانه‌ی خدا ـ که بسی شریف‌تر از بیت المقدس است به دنیا آمدم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: شما معتکفین باید بدانید که اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای خودشناسی و خداشناسی است.

وی ادامه داد: اعتکاف تمرینی برای رشد معنویت، تکمیل اخلاق، تقویت اراده، معرفت نفس، خودسازی، خودشناسی و در نهایت خداشناسی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: جامعیت اعتکاف از آن جهت بوده که در آن نماز، روزه، دعا، نیایش، تلاوت قرآن، ذکر و دوری از تعلقات دنیوی وجود دارد و در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تأثیرگذار است.

عبادت‌های اعتکاف روح و دل انسان را شاد می‌کند


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha