دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1133772
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
رونمایی

مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب "فیض نیایش" در سالن اجتماعات ساختمان ناشران قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم موسوی در مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب "فیض نیایش" که در سالن اجتماعات ساختمان ناشران قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین علیه السلام عنوان کرد: در کتاب «ولای علی ندای جلی» بیان شده است که ولادت معصومین علیهم السلام دارای سه زاویه خلقت نوری، مقام نورانیت (به تعیین و بلا تعیین) و خلقت نوری_عنصری است که در عالم تجلی می‌کند.

استاد حوزه در معرفی‌ کتاب فیض نیایش بیان کرد: این کتاب درباره دعا است. در حوزه دعا، کتاب‌های متعددی وجود دارد؛ اما بسیاری کتاب‌ها، خلاصه یا اشاره ای به‌ کتب دیگر است. در میان کتاب‌های دعا دو مسأله را لازم دیدم به همین خاطر دست به نگارش این کتاب زدم؛ مسأله اول اینکه برخی از ادعیه‌ای که بار توحیدی زیادی هم دارند در مفاتیح بیان نشده است و دوم اینکه این دعاها بار معارفی دارند.

نویسنده کتاب فیض نیایش اظهار کرد: زمانی که کلمه دعا گفته می‌شود به ذهن ما تبادر می‌شود که حاجتی داریم و برای برآورده شدن آن به درگاه خداوند دعا می‌کنیم در حالی که این سوال است و دعا به معنای خداجویی و خدا خواهی است. در دعا، داعی خود را متوجه مدعو کند تا مدعو به او توجه کند و این حقیقت دعا است.

وی با بیان اینکه دعا مسأله حساسی است، اضافه کرد: دعا نوعی عبادت نیست بلکه هر عبادت نوعی از دعا است. خداوند در قرآن می‌فرماید «یاد کنید مرا به دعا، تا یاد کنم شما را به اجابت»

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در رابطه با چرایی اهمیت دعا بیان کرد: ما محتاج و فقیر هستیم به همین خاطر به دعا نیاز داریم.‌ دعا دریچه‌ای است که انسان را به توحید بکشاند و فقط برای رفع حوائج نیست. اگر خدا را داشته باشیم همه چیز داریم، چون خدا را نداریم دعاهای ما اجابت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: دعاهایی از اهل بیت علیهم السلام داریم که معارف توحیدی بالایی دارند و در روایت بیان نشده است؛ زیرا اهل بیت علیهم السلام در روایات به اندازه فهم و ظرفیت مخاطبین سخن گفتند.

استاد حوزه ادامه داد: در این کتاب به احترام آیه بسم الله الرحمن الرحیم، ۱۹ ادعیه آورده شده است. از نظر محتوا نیز دعاها به گونه‌ای انتخاب شدند که ادعیه مناسب با مشکلات امروز مردم باشد و از نظر محتوا هم بار معرفتی و توحیدی مردم را بالا ببرد.

وی در رابطه با موسسه فقه ولایت با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه فقه اخلاق و فقه عقاید است، یادآور شد: اگر فقه عقاید درست شود فقه شرعیات و اخلاقیات هم درست می‌شوند. هدف این موسسه فقه معارف و عقاید است.

شایان ذکر است علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به صفحه فقه ولایت در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند و یا با شماره ۰۹۳۰۰۸۶۶۹۹۸ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha