شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم 1402

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که برخی از مدیران ما مردم را به‌خوبی نشناخته‌اند، گفت: جهت‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی باید از سمت فعالان مردمی صورت گیرد و ما تلاش می‌کنیم که این فرهنگ تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی صبح امروز در دهمین همایش سراسری جوامع فرهنگی قرآنی عصر در مجتمع فرهنگی هنری یاوران حضرت مهدی(عج) شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه قرآن اساساً برای هدایت مرم نازل شده است، اظهار کرد: خبر از احوال و نیاز و حس مردم داشتن یکی از ضرورت‌های مغفول طراحی و برنامه‌ریزی فرهنگی برای مواقف پربرکتی مانند ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه باید دید که چگونه می‌شود از ضیافت الله بهترین بهره را گرفت، افزود: مقام معظم رهبری هم بر مخاطب شناسی تأکید دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: در رسانه ملی مسئولان دلسوزانه می گفتند «دم افطار ماه مبارک اگرچه ایام معنوی است ولی هر برنامه ای نمی گیرد و باید روی برنامه‌هایی حساب کرد که جذابیت داشته باشد و در ضمنش یک مضمون دینی و قرآنی را هم بگنجانید»، اظهار داشت: این طرز فکر اگرچه از روی دلسوزی است ولی از مردم ناشناسی برآمده است و نشان می‌دهد که برخی از مدیران ما مردم را به‌خوبی نشناخته‌اند.

وی با بیان اینکه نبض تحولات زمانه را ما باید در دست داشته باشیم، افزود: اگر ارتباط ما با مردم طرفینی نباشد معلوم نیست که طراحی‌ها ناظر به‌واقع و مفید باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با بیان اینکه باید در عالی‌ترین نقطه سیاست‌گذاری، طراحی و برنامه‌ریزی نماینده واقعی مردم مسئولیت داشته باشد، گفت: جهت‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی باید از سمت فعالان مردمی صورت گیرد و ما تلاش می‌کنیم که این فرهنگ تقویت شود.

وی یکی از ملزومات برای طراحی یک طرح جامعِ هم‌افزا که همه توان‌ها در آن پیوند بخورند را استفاده از ظرفیت نیروهای و فعالان مردمی دانست و بیان داشت: یکی دیگر از ملزومات این طراحی عمل به تجویز، تکلیف و فرمان ولی خدا است به ویژه زمانی که قید وجوب هم به این فرمان خورده باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را واجب عینی دانسته‌اند، گفت: مقام معظم رهبری از این ضرورت اجتناب‌ناپذیر، با تأکید و تکرار یادکرده‌اند که نشان‌دهنده ضرورت این امر برای جامعه امروزی است.

وی گفت: جامعه دردمند دلسوز متعهد وفادار به مضامین قرآن که خادمی خود را برای خدمت به قرآن محصور به برگزاری همایش و ظواهر کتاب خدا تلقی نمی‌کند، وظیفه خود را تبیین کتاب الهی برای هدایت مردم می‌داند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با بیان اینکه ظرفیت‌های قرآن کریم در دستگیری از مردم و درمان دردهای جامعه با چیز دیگری قابل‌مقایسه نیست، گفت: اگر فرمان ولی خدا برای امروز جهاد تبیین است نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار این موضوع بدون توجه به مضامین و محتوای قرآن کریم به‌عنوان کتاب هدایت الهی گذشت.

وی با بیان اینکه حس این‌که ما از قرآن کم‌بهره هستیم در بیش از ۷۰ درصد مردم فراگیر است، گفت: مردم نسب به قرآن کریم اشتیاق دارند و این وظیفه فعالان قرآنی است که موانع را برطرف کنند و نسبت به فراگیری مضامین قرآنی در جامعه تلاش کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: یک عده باید شروع کنند که آیات منتخب قرآن کریم را با یک ترجمه و تبیین روان حفظ کنند و به اطرافیان، خانواده و مخاطبان خود انتقال دهند و این فعالیت می‌تواند در ماه مبارک رمضان اتفاق بیفتد و به بهانه عرضه این آیات برای بخش عظیمی از جامعه مضامین این آیات تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha