دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع شهید محمدرضا سبحانی در شهر سوسنگرد بعداز 43 سال فراغ

حوزه/ مراسم تشییع سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی بعد از ۴۳ سال، با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری در شهر سوسنگرد شهرستان دشت آزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم تشییع سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی بعد از ۴۳ سال، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نیروی انتظامی کشور و مدیران استانی و محلی و مشارکت اهالی و اقشار مختلف در شهر سوسنگرد شهرستان دشت آزادگان برگزار شد.

پیکر پاک این شهید از میدان بسیج شهر سوسنگرد به سمت یادمان شهدای گمنام در ورودی این شهر در جوار ۲ لاله بی‌نشان دوران هشت سال دفاع مقدس روی دستان مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

سرباز فداکار شهید سید محمدرضا سبحانی در سال ۱۳۳۹ در سوسنگرد متولد شد. وی در روزهای آغاز جنگ تحمیلی سرباز ژاندارمری بود. در ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹ هنگام ورود ارتش بعث عراق به سوسنگرد، شهید سبحانی در منطقه خزعلیه سوسنگرد در کنار برخی مردم منطقه در برابر متجاوزان ایستاد.

در نهایت وی به تنهایی با بعثی‌ها مبارزه کرد و هنگامی که زخمی شده بود به اسارت بعثی‌ها درآمد. بعثی‌ها پس از به اسارت گرفتن این سرباز مدافع وطن، وی را بسیار شکنجه کردند و سپس او را به یک تنه نخل بستند و در حالی که هنوز زنده بود جسم مجروحش را با بنزین به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha