یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اعتکاف

معاون امور بین‌الملل ستاد مرکزی اعتکاف گفت: در راستای افزایش و توسعه شبکه و انسجام مراسم معنوی اعتکاف در کشورهای دنیا، به دنبال ایجاد دفاتر ستاد اعتکاف و شورای راهبری اعتکاف در مناطق مختلف جهان هستیم و تاکنون دو دفتر منطقه‌ای در لبنان و تانزانیا ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر تکیه‌ای ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شبکه و انسجام مراسم معنوی اعتکاف در دنیا توسعه می‌کند، اظهار کرد: در هر منطقه بین‌المللی، یک دفتر ویژه اعتکاف در حال راه‌اندازی است.

معاون امور بین‌الملل ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: برای کشورهای غرب آسیا در کشور لبان دفتر ستادی اعتکاف و شورای راهبری اعتکاف از ده ماه پیش راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: دیگر دفتر منطقه‌ای ستاد مرکزی اعتکاف در کشور تانزانیا برای کشورهای شرق آفریقا راه‌اندازی شده است؛ امیدواریم ان شا الله با ایجاد دفاتر منطقه‌ای بعدی، یک شبکه منسجم اعتکاف در دنیا صورت گرفته شود و برای ترویج اعتکاف‌ برنامه منظمی انجام شود.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: با این اتفاق به زودی شبکه‌ ارتباطی بین فرهیختگان، نویسندگان، هنرمندان و پژوهشگران در حوزه اعتکاف در سراسر جهان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ کشور دنیا مراسم اعتکاف ماه رمضان و ماه رجب به صورت سالانه برگزار می‌شود، گفت: هفتمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی اعتکاف نیز به صورت مشترک در ایران و لبنان پیگیری می‌شود که در دی‌ماه ۱۴۰۲ اختتامیه بخش ادبی و هنری این جشنواره در لرستان برگزار شد و اختتامیه بخش علمی نیز با حضور فرهیختگان بین‌المللی در بیروت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۰ کشور / بیروت میزبان جشنواره بین‌المللی اعتکاف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha