شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امیریان

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه استان اصفهان، از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی سیاسی ویژه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح مدارس چهل گانه حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار داشت: بیش از ۴۰ نشست سیاسی و بصیرتی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در سطح مدارس و مراکز وابسته به حوزه در ایام دهه فجر برگزار می‌گردد.

وی در مورد سایر جلسات بصیرتی نیز گفت: علاوه بر جلسات تحلیلی_بصیرتی، بیش از ۴۰ جلسه تبیینی به صورت گفت‌وگو محور در حوزه علمیه با حضور اساتید و پیشکسوتان عرصه سیاست و همچنین برخی از مسئولان انجام می‌گیرد که در این نشست‌ها به موضوعات مختلف سیاسی از جمله تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بررسی نقش حوزه‌های علمیه در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی پرداخته می‌شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌ علمیه استان اصفهان با بیان اینکه حوزه‌ علمیه همواره در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند و لذا امروز نیز باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخگویی به شبهات دشمنان پیشگام باشند، گفت: حوزه‌های علمیه در تحلیل مسائل روز و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها نقش ایفا کنند.

رئیس کارگروه حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر اصفهان، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تربیت نیروهای مخلص و انقلابی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید در تربیت نیروهای مخلص و انقلابی که قادر به اداره جامعه بر اساس مبانی اسلامی باشند، نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم برگزاری این نشست‌ها بتواند در ارتقای آگاهی و بصیرت سیاسی جامعه و تقویت نقش حوزه‌های علمیه در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی موثر باشد، ابراز کرد: سرکشی از ۱۴ نفر از ایثارگران دفاع مقدس و برگزاری همایش خاطره گویی طلاب ایثارگر بالای ۲۵درصد، از برنامه‌های این معاونت در عرصه ایثارگران و طلاب شاهد استان می‌باشد.

وی در مورد برنامه‌های معارفی معاونت تهذیب در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن در چندین رشته ویژه برادران و خانواده طلاب و مسابقه «امام خوبی‌ها» ویژه فرزندان طلاب در رده سنی۶تا۱۴ سال از برنامه‌های معارفی معاونت خواهد بود.

حجت الاسلام امیریان در مورد مسابقه کتابخوانی معاونت تهذیب و تربیت اصفهان یادآور شد: مسابقه کتابخوانی "اسناد منتشر نشده" که حاوی اسنادی از پیشرفت‌ها و تفاوت‌های آماری بین حکومت شاهنشاهی و جمهوری اسلامی می‌باشد نیز برای طلاب استان اصفهان برنامه ریزی شده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان به برنامه‌های ورزشی و تفریحی ویژه دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: مسابقات ورزشی منطقه‌ای طلاب استان به ویژه فعال شدن سالن تیراندازی ۹دی حوزه علمیه جهت استفاده طلاب و خانواده آنان، جُنگ بزرگ پیروزی انقلاب، اکران فیلم سینمایی ارزشی و هماهنگی باغ‌های بانوان برای خانواده‌های طلاب از دیگر برنامه‌های جذاب در این ایام می‌باشد.

وی تصریح کرد: دیدار انجمن خوشنویسان حوزه علمیه با امام جمعه و مدیر حوزه علمیه، برگزاری مسابقات خوشنویسی و مسابقات نقاشی ویژه فرزندان طلاب هم از سایر برنامه‌ها است.

حجت الاسلام امیریان اظهار کرد: برگزاری مجمع سیاسی طلاب و روحانیون اصفهان (مسطور) و شرکت برنامه تجدید بیعت با شهداء در۱۲ بهمن در گلستان شهدای اصفهان و شرکت در راهپیمایی۲۲ بهمن نیز از برنامه‌های عمومی طلاب استان خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha