دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بزرگیان

حوزه/ دبیر قرارگاه تواصی حوزه علمیه خوزستان گفت: نمی شود من بگویم ولایتمدارم ولی امام جامعه حرف، عمل و اولویتش یک چیز باشد و اولویت من چیز دیگر؛ در حال حاضر اولویت مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم در انتخابات است، پس نباید اولویت های ما حتی به قصد قربت معارض با اولویت های ولی فقیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب و دبیر قرارگاه تواصی حوزه علمیه خوزستان در اجلاسیه معاونین پژوهش مدارس علمیه خوزستان، بیان داشت: الحمدلله طلاب و روحانیون حوزه علمیه خوزستان در عرصه های مختلف همچون سیل، کرونا، زلزله و فعالیت های تبلیغی و جهادی در مساجد، روستاها و غیره حضور فعال و مثمرثمری داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز یکی از عرصه هایی که تکلیف است مانند سیل، کرونا و غیره ورود جدی داشته باشیم، عرصه دعوت از آحاد جامعه برای حضور فعال و با نشاط در انتخابات پیش رو است، چرا که وقت آن همین الان است و بهترین زمان برای تبیین مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی ایام الله دهه فجر و ایام انتخابات است.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: مقام معظم رهبری از فروردین ماه مرتب مسئله انتخابات و ضرورت حضور حداکثری را مطرح می کنند؛ از این رو حوزه علمیه خوزستان در راستای لبیک به فرمایشات ایشان با همفکری جمع بسیاری از بزرگان حوزه مدلی را تحت عنوان قرارگاه تواصی که برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است طراحی کرده است.

وی گفت: افقی که برای این قرارگاه در نظر گرفته شده روایت مردم است، یعنی اینکه ما در قرارگاه تواصی به دنبال این هستیم که با جهاد تبیین کاری کنیم مردم روایت گر انقلاب اسلامی باشند؛ یعنی مردم عزیز ما آنقدر اطلاعات داشته باشند و خدمات نظام را حس کنند که خود برای دیگران روایتگری کنند.

حجت الاسلام بزرگیان ادامه داد: مقام معظم رهبری از کلیدواژه هایی چون جنگ ترکیبی، جنگ احزاب و جنگ تمام عیار در تبیین شرایط فعلی استفاده کرده اند، حالا اگر واقعا جنگ است و دشمن یک جنگ تمام عیار و ترکیبی سنگین را بر علیه نظام و انقلاب اسلامی شروع کرده که واقعا هم هست سؤال این است که وظیفه حوزه های علمیه به عنوان رأس کار و بازوان اصلی امام جامعه چیست؟ آیا ما وظیفه نداریم اتاق جنگ تشکیل دهیم؟ نمی شود که با یک جلسه، اطلاعیه، نامه، سخنرانی و غیره کار را پیش برد و باید همانظور که در کرونا و سیل اتاق جنگ تشکیل دادیم و همهٔ مدارس را بسیج کردیم در حال حاضر نیز که تاکید آقا بر حضور حداکثری در انتخابات است، اتاق جنگی برای این موضوع تشکیل دهیم.

رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خوزستان گفت: شهید آوینی یک جمله بسیار زیبا و تکان دهنده ای دارند که آن جمله این است: «کار خودتان را برای خدا نکنید؛ بلکه برای خدا کار کنید! تفاوت این دو این است که ممکنه حسین بن علی(ع) در کربلا باشد و من برای رضا خدا در حال کسب علم ...!» الان ما باید ببینیم اولویت ما چیست؟ امام و ولی جامعه روی چه چیزی دست گذاشته؟ مقام معظم رهبری در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی می فرمایند: «ولایتمدار کسی است که افق امام جامعه را بشناسد.» نمی شود من بگویم ولایتمدارم ولی امام جامعه حرف، عمل و اولویتش یک چیز باشد من چیز دیگر. در حال حاضر اولویت مقام معظم رهبری انتخابات است، پس نباید اولویت های ما حتی به قصد قربت معارض با اولویت های ولی فقیه باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha