یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
قرارگاه تواصی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان و هیئت همراه از قرارگاه تواصی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام بازدید کردند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان و هیئت همراه از قرارگاه تواصی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام خمینی بازدید و با اعضای شورای این قرارگاه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: دشمنان از جنگ سخت با جمهوری اسلامی مایوس و ناامید شده و به جنگ نرم روی آورده، چرا که نتوانسته در مقابل یمنی که گرفتار جنگ داخلی بود و تسلیحات مناسبی در دست نداشت با وجود همه هجمه ها و استفاده از تمامی امکانات و تجهیزاتش بعد از گذشت مدت ها کاری از پیش نبرده و در حال حاضر یمن به عنوان یک نیروی پاسدار امنیت در منطقه بسیار حساس و استراتژیک خاورمیانه شناخته شده و برای کشتی های آمریکایی و انگلیسی خط نشان می کشد.

وی افزود: همین اتفاق در غزه نیز افتاده و دشمن به چشم خود دیده که بعد از آن همه کشتار، فجایع و تخریب بعد از گذشت تقریبا صدروز مقاومت مردم غزه شکسته نشده و روز به روز اخبار مسرت بخش بیشتری از آنها به گوش می رسد در مقابل دشمن روز به روز مایوس تر شده و به گرفتاری های بیشتری دچار می شود.

مدیرحوزه علمیه خوزستان گفت: در لبنان، سوریه و دیگر کشورهای محور مقاومت نیز اوضاع همینگونه است و دشمن خوب می داند که توان مقابله با جبهه ی مقاومت را ندارد. از طرف دیگر مردم غرب که بخاطر داده های دروغ سرویس های خبری تصورات اشتباهی از محورمقاومت داستند بعد از مشاهده این همه جنگ، کشتار، خونریزی و عملیات های وحشیانه از سوی دولتمردان خود بیدار گشته و طرفدار جبهه مقاومت شدند و الحمدلله روز به روز بر تعداد کسانی که به سمت تشیع روی می آوردند اضافه می شود.

وی ادامه داد: دشمن از آنجا که فهمیده جنگ سخت در برابر جبهه ی مقاومت جواب نمی دهد عزم خود را جذم کرده تا به اصلاح به هد یا همان تنه و اصل جریان مقاومت که به اذعان دوست و دشمن جمهوری اسلامی ایران است ضربه بزند چرا که خوب می داند اگر به جمهوری اسلامی ضربه و لطمه ای وارد شود همه ی جریان های مقاومت لطمه می بینند همچنین دین نیز آسیب می بیند.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: ما طلاب و روحانیون که به شکل خاص بر سر سفره ی امام زمان(عج) نشسته ایم باید بدانیم که لطمه و آسیب به جمهوری اسلامی در این دوران بخشودنی نیست و اگر در دفاع از جمهوری اسلامی کوتاهی کنیم قطعا آن دنیا مواخذه خواهیم شد.

وی بیان داشت: وقتی به داستان های قرآنی مراجعه می کنیم می بینیم که انسان ها وقتی رشدهای ویژه( یک شبه ره صدساله را رفتن) کرده اند که در حمایت از ولی زمان خود به میدان آمده و به نطق و تبیین پرداخته اند مثلا در داستان ساحران زمان حضرت موسی(ع) می بینیم که بااینکه ساحران عمری را در غفلت گذرانده بودند و در شرایط و ویژگی های زمان خودشان رشد کرده بودند ولی وقتی که حق را شناختند در آن شرایطی که می دانستند فرعون چه بر سرآنها خواهد آورد ولی دست از تبیین برنداشته و گفتند که ما به خداوند هارون و موسی ایمان آوردیم. (فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سُجَّدًا قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ هَارُونَ وَمُوسَیٰ/ آیه ۷۰ سوره طه).

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: خداوند متعال از حضرت آسیه در قرآن به عنوان الگو نام می برد علت آن این است که در زمانی که حضرت موسی به عنوان ولی زمان نیاز به تائید،حمایت و حضور از سوی اطرافیان داشت ایشان به میدان آمده و تبیین کردند(وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَنَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ/ آیه ۱۱ سوره تحریم).

وی تصریح کرد: این گفتن ها مهم است بعضی ایمان دارند ولی نمی گویند بعضی در مسیر حق هستند ولی حوصله تبیین ندارند در حالی که این تبیین است که سبب رشد مضاعف می شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: حالا ما هستیم و این شرایط. درحال حاضر ولی زمان ما طبق تعیینی که امام زمان(عج) کرده اند جهاد تبیین را به عنوان یک واجب فعلی، فوری، مضیق، تعیینی و عینی مطرح کرده و دغدغه های خویش در خصوص انتخابات را مطرح کرده و ازهمه خواستند در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند از این رو ما باید تابع ولی فقیه باشیم و در این عرصه وارد میدان شده و وظیفه ی خویش را انجام دهیم.

وی گفت: این وظیفه فعلی، مضیق، تعیینی و تعینی برهمه ی ما واجب است و هرکس تریبون بزرگتری و وسعت مخاطب بیشتری دارد وظیفه ای حساس تر و بیشتر است چرا که اگر از ما جمهوریت را بگیرند پایه های حکومت سست خواهد شد و به دین ضربه وارد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: در حال حاضر همه ی دشمنان به میدان آمده اند و واقعا صدق می کند که بگوئیم «بَرَزَ الإِسْلامُ کُلُّهُ اِلی الشِّرْکِ کُلِّه» از این رو همه باید در کنار فعالیت های علمی، تهذیبی و تبلیغی خود با نگاه اولویت بندی نسبت به انتخابات وارد میدان شده و انتخابات محور اصلی ما باشد.

وی گفت: طی جلسات هم اندیشی با تعدادی از بزرگان حوزه علمیه اقدام به راه اندازی قرارگاه تواصی در مدیریت حوزه علمیه خوزستان کردیم و طی نامه ای از تمامی مدارس علمیه درخواست کردیم تا قرارگاه تواصی زیرنظر امام جمعه شهرستان راه اندازی کنند چرا که امام جمعه مسئول فرهنگی شهرستان است و مدرسه علمیه آن شهر در کنار و همراه اوست و ما به دنبال این هستیم که یک جبهه واحد تشکیل دهیم تا ان شاء الله نتیجه ی خوبی از این کار بگیریم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در این قرارگاه ها علاوه بر مدیر مدرسه، تعدادی از معاونین و اساتید مدرسه باید از کسانی که برای حضور حداکثری مردم در انتخابات دغدغه، برنامه و ایده دارند دعوت به عمل آید همچنین این قرارگاه باید کلیه ی حوزویان شهرستان چه آنهایی که در مدارس علمیه مشغول درس و یاتدریس هستند و چه آنهایی که مشغول کار تبلیغی در مساجد، روستاها، ادارات و موسسات هستند، را احصاء(شمارش) کرده و برای هرکدام از آنها وظیفه ای تعیین کند تا ان شاء الله شاهد یک انتخابات پرشور باشیم.

گفتنی است در این بازدید حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب و دبیر قرارگاه تواصی حوزه علمیه خوزستان و حجت الاسلام نبیان معاون منابع انسانی حوزه علمیه خوزستان نیز حضور داشتند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha