یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: برای تحقق حرکت جمعی نیاز به انسجام امتی است و کسانی که انسجام امت را به هم می‌زنند بزرگ ترین خیانت را به امت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری امروز در مراسم زیارت عاشورای کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه که به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی این مرکز برگزار شد ضمن تبریک ماه رجب و دهه فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: ماه رجب ماه اعتکاف، استغفار، ارتباط خاص با خداوند و مقدمه‌ای برای ورود به شعبان و رمضان است. ماه رجب ماه عبادت است و خداوند رجبیون را فراخوانده است.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب ماه ارتباط فردی با خداوند است، گفت: در دهه فجر ۱۳۵۷، یک اتفاق بزرگ رقم خورد که به فرموده اما خمینی(ره) معجزه بزرگ بود. در دهه فجر ۱۳۵۷ یک حرکت عبودی جمعی شکل گرفت و اطاعات امر خداوند به صورت جمعی اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به آیه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعا» اظهار کرد: ماه باید به صورت فردی و جمعی اتصال به خدا داشته باشیم. در بعد فردی یعنی ذکر خداوند، توجه به خداوند، خوف و امید به خدا و... داشته باشیم و در بعد جمعی نیز یعنی به صورت جمعی و امتی با خدا ارتباط برقرار کنیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر کسی توانایی فردی نداشته باشد در عملیات جمعی نمی تواند حضور موثر و مفید داشته باشد؛ مثلا اگر کسی توانایی نوازندگی نداشته باشد نمی‌تواند در سمفونی اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه هم باید عبودیت فردی و هم عبودیت جمعی توجه کرد، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم عبودیت جمعی را به خوبی انجام بدهیم باید در عبودیت فردی قوی باشیم؛ زیرا عبودیت های فردی ما را برای عبودیت جمعی آماده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) بعثت فردی و اجتماعی داشتند، عنوان کرد: خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید:«قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا». یعنی شب‌ها را به عبادت خداوند (عبودیت فردی) بپردازد زیرا می‌خواهم یک حرکت جمعی را به تو بسپارم واین کارنیاز به آمادگی فردی دارد.

وی با اشاره به اینکه تقرب به خداوند متعال در گرو این است که صفات انسان به صفات خداوند نزدیک شود، بیان کرد: برای اینکه صفات انسان به صفات خدا نزدیک شود باید خواسته بزرگ خدا یعنی حاکمیت یکپارچه توحید در سراسر عالم را بخواهیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انسان هایی دنبال تحقق اراده خداوند هستند به خداوند نزدیک تر هستند، اضافه کرد: انسان باید اراده اش فانی در اراده خداوند باشد و اراده خداوند را بخواهد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با طاغوت نفس میدان تمرین برای مبارزه با طاغوت های بیرونی است، افزود: کسی که در صدد انجام یک کار بزرگ است باید متصل به بزرگ باشد. کسی که درعرصه بزرگ و کار سنگین حضور پیدا می‌کند و می‌خواهد کارگزار خداوند در امر بزرگ باشد بیشتر به عجز خود پی می‌برد و بیشتر احساس می‌کند باید با اتصال به بی‌نهایت و منبع قدرت عجز خود را از بین ببرد تا بتواند طرح بزرگ خداوند را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه اگر امام امت موفق شد انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند به خاطر اتصالی بود که به بی‌نهایت داشت، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ظرفیت‌های انسان بی نهایت است و در استدلال این جمله بیان کردند که انسان قرار است خلیفه الله باشد و خداوند بی‌نهایت است به همین خاطر باید اتصال به خداوند داشته باشد.

وی در رابطه با نقش آفرینی مردم در نظام اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از حرکت‌های بزرگ اجتماعی صحنه های انتخاب است، تصریح کرد: انتخابات یک حرکت جمعی، امتی و اجتماعی محسوب می‌شو،د یک میدان حضور امت است و با حرکت فردی متفاوت است. همه باید در یک جهت حرکت کنند تا نتیجه بگیرند، درغیر این صورت نتیجه حاصل نمی‌شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: برای تحقق این حرکت جمعی نیاز به انسجام امتی است و کسانی که انسجام امتی را به هم می‌زنند بزرگ ترین خیانت را به امت می کنند.

وی با بیان اینکه برای امر نیاز است که انسجام امتی و جهاد تبیین رخ بدهد، اضافه کرد: ما به عنوان یک طلبه وظیفه داریم هم مردم را به حضور گسترده و مشارکت بیشتر فرا بخوانیم و هم در نوع انتخاب آگاهی بدهیم تا کسانی که صلاحست بیشتری دارند کار خدمت را به عده بگیرند تا در ادامه نیز این حرکت جمعی بهتر اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با تاکید بر اینکه امت نباید بنشیند، بیان کرد: حضور مردم در صحنه از کلید واژه‌های پرتکرار رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام

،

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha