یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار جوانی

حوزه/سردار جوانی: گفت:انقلاب اسلامی ایران پس از بعثت پیامبر، مهم‌ترین رویداد تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور اردبیل، انقلاب اسلامی ایران را پس از بعثت پیامبر اسلام، مهم‌ترین رویداد تاریخ بشریت دانست.

وی با اشاره به تاریخ دینی و جغرافیای راهبردی ایران، این انقلاب را نشان از تفصیل حیات اسلام دانست و گفت: در دوران پیش از انقلاب، کشور در فضایی سرمایه‌داری و فئودالیته غرق بود و امام خمینی (ره) با آمدن خود، اسلام را در جامعه احیا کرده، تحولی دوباره در تاریخ ایران آفرید و جامعه را از سیطره دشمن دیرینه، یعنی آمریکا نجات داد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان ما به اهمیت ایران در جغرافیای جهان واقف هستند، به نقل از آیزنهاور، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۵۳، گفت: او که خود ژنرال جنگ بود، از آگاهی تاریخی مردم ایران و دستیابی کشور به تسلیحات جنگی هراس داشت.

جوانی در ادامه، وحدت در انتخابات پیش‌رو را سد محکمی در برابر نفوذ غرب دانست و گفت: نسل انقلابی ما کار بزرگی انجام داد و ثمره این عمل ۴۵ سال است که حفظ شده و مهم‌تر از آن، استمرار این حرکت در عصر امروز است. هم‌اکنون بیش از زمان قبل به نسل انقلابی نیاز داریم.

وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در عصر حاضر، اظهار کرد: امروزه تمامی مسئولان و نهادها نظیر آموزش و پرورش باید با تبلیغ مثبت از انقلاب، مانع گسترش تصویرسازی منفی دشمن شوند. دشمنان امروزه با روایت وارونه، به بزرگ کردن رژیم سابق می‌پردازند و با برجسته کردن مشکلات کنونی، سعی در ناامید ساختن جامعه دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به نمونه‌ای از بازدارندگی جهاد تبیین در اغتشاشات سال گذشته، گفت: دشمن در آن زمان سعی در ایجاد ناامنی در کشور داشت و هم‌اکنون نیز با تبلیغات منفی قصد دارد مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای بازدارد.

جوانی در بخش دیگری از سخنان خود به تمدن غرب و اهداف آن پرداخت و گفت: تمدن غرب در گرو ایجاد اختلاف و فرقه‌سازی در جهان اسلام شکل گرفته است. اقدامات آنها در کشورهای سوریه، لیبی و مصر گویای این حقیقت است که می‌خواهند به بطن اسلام آسیب برسانند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha