شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اختتامیه بیست و پنجم همایش کتاب سال حوزه

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه کتاب مفید باید دردی را دوا کند، گفت: در گذشته علما کتابی می‌نوشتند که یک خلاء در جامعه را پر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار کرد: چندین تمدن در تاریخ بشر وجود داشته است و نوشته‌ها و آثار توانسته تمدن‌های قبلی را به بعدی‌ها برساند و اگر بشر در حفظ تمدن‌های خود کوشیده‌ است از قلم و کاغذ بهره برده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند به قلم و آن‌چیزی که قلم بر آن می‌نویسد، قسم خورده است، عنوان کرد: اسلام برای قلم اهمیت بسیاری قائل است. در احادیث آمده است که صدای قلم روی کاغذ، صدای کفش مجاهد در میدان نبرد و صدای نخ ریسی زنان پاک دامن برای خداوند مطلوب است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر نوشته‌های شاگردان امام صادق(ع) نبود، علم به جوامع اولیه و ثانویه منتقل نمی‌شد، تصریح کرد: اهل بیت(ع) و امیرالمومنین(ع) در کتابت پیش قدم بودند و این افتخاری برای تشیع است.

کتاب باید دردی از جامعه را دوا کند

معظم له با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید از نوشتن خسته نشوید، یادآور شد: تا حدود ۱۴۰ سال بعد به احادیث نبوی کم توجهی شد و این موضوع موجب شد تا امروز شاهد احادیث غیرصحیح بسیاری باشیم.

ایشان با اشاره به اینکه کتاب مفید باید دردی را دوا کند، بیان کرد: در گذشته علما کتابی می‌نوشتند که یک خلاء در جامعه را پر کند. نباید کتاب‌ها تکرار مکررات باشد.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار کردند: در حوزه باید مرجعی برای پاسخ به پرسش‌ها باشد و باید با آثار خود از تشیع به نحو احسن دفاع کنیم.

ایشان با بیان اینکه گاهی پایان نامه‌ها خوب و ارزشمند است، عنوان کرد: باید پایان‌نامه‌های سودمند و مفید چاپ و منتشر شود و اگر نمی‌توانند به صورت گسترده چاپ کنند به صورت محدود برای چندین کتابخانه و یا به صورت دیجیتال منتشر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha