یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه راه‌اندازی کتابخانه تخصصی علوم انسانی برای محققان را از نیازهای شهرستان مراغه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه نیز در آیین راه‌اندازی از کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه ای، اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی کتابخانه تخصصی علوم انسانی برای محققان از نیازهای شهرستان مراغه است.

وی بیان کرد: در مدرسه امامزاده که در مرکز شهر قرار دارد، امکانات لازم برای راه‌اندازی این کتابخانه فراهم و حدود ۱۵ هزار کتاب تخصصی از کتابخانه آیت‌الله بروجردی به همین منظور تهیه شده است.

امام جمعه مراغه افزود: مراغه در عرصه کتاب و کتابخوانی پیشینه بسیار قوی دارد تا جایی که کتابخانه رصدخانه مراغه در دوران خواجه نصیرالدین طوسی ۴۰۰ هزار جلد کتاب داشت.

وی این را هم بیان کرد که هیچ‌یک از رسانه‌های الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود و توسعه زیرساخت‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اهتمام جدی نیاز دارد.

گفتنی است: استاد «میرزاحسین کریمی مراغه‌ای» که نشان درجه یک هنری خود را در شعر آئینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرده بود، ۲۰ بهمن سال گذشته و در ۹۲ سالگی جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد و عنوان کتابخانه عمومی منطقه پهرآباد به نام این شاعر بلندآوازه مزین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha