دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
image.png

دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت همراه با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی و به همراه آیین رونمایی از کتاب "حرفی از معنا" در مجتمع فرهنگی ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, دکتر نعماوی دبیر مجمع فرق و ادیان در دومین جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب که در مجتمع فرهنگی ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد در بیان اهمیت برگزاری این جشنواره، گفت: یکی از برنامه‌ها و فعالیت های مهم مفام در موضوع وحدت برگزاری مسابقات کتابخانی بوده که در این برنامه ها بیش از ۲۰ هزار نفر شرکت داشتند و در این زمینه بازخوردهای خوبی نیز داشتیم.

دبیر مجمع فرق و ادیان در ادامه تصریح کرد: مجمع مفام در حمایت از کتاب های که در حوزه وحدت و تقریب و مبانی تبیینی نظام توسط اهل سنت نوشته شده است حمایت می کند.

وی با بیان ضرورت توجه به حوزه نخبگان بانوان تصریح کرد: ما در زمینه شبکه سازی خواهران در عرصه نویسندگی در حوزه بانوان شاهد خلاهای عدید ه ای بوده ایم البته مجمع در این زمینه قریب ۵۰۰ نفر از بانوان را در عرصه نویسندگی شبکه سازی کرده است و موجب شکل گیری پتانسیل خوبی بوده و امید است این امر مهم را در بخش برادران تعمیم دهیم.

بارگذاری بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه دیجیتال

دکتر نعماوی، توجه به مقوله فرق و ادیان را در حوزه های علمیه و نهاد های علمی وحوزوی مهم خواند و عنوان داشت: ما در بحث اولویت شناسی فرق و ادیان خلا های وجود داریم البته در این امر مطالبی احصا شده است که در این راستا نشست های علمی و نقد کتاب که از مباحث روز مجمع می باشد مورد توجه است

وی با بیان بارگذاری بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه دیجیتال تصریح کرد: در حوزه کتاب شورای پژوهش مجمع به فاخر بودن اثار به نتیجه می رسند که در ادامه در زمینه رونمایی و تبیین توزیع کتاب ها به جامعه هدف فعالیت می کند.

دبیر مجمع فرق و ادیان، توجه به مخاطب بین المللی را در مباحث تقریب و ادیان مهم خواند و تصریح کرد: ما در ترجمه اثار فاخر شاهد خلاءهای در عرصه نیازهای بین المللی هستیم که الحمد الله مجمع نیز به این سمت در حال حرکت می باشد

پذیرش ۱۵۰ اثر اعم از کتاب و پایان نامه در دبیرخانه جشنواره

حجت الاسلام گودرزی دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب در ادامه همایش با بیان اینکه در دومین جشنواره امسال ۱۵۰ اثر اعم از کتاب و پایان نامه در موضوع فرق، ادیان، مذاهب و قومیت در دبیرخانه پذیرش شد، اظهار داشت: خلاء تئوریک در حوزه قومیت وجود دارد و کمترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به این موضوع بود.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب از ابتکارات این جشنواره، اضافه شدن عنوان شایسته تحسین به عناوین برگزیدگان دانست و عنوان کرد: داوران این جشنواره از بهترین اساتید بودند و مدارک آنها عمدتا دکتری و سطح چهار حوزوی بود.

حجت الاسلام گودرزی ابراز کرد: آثار این جشنواره سه مرحله ارزیابی اجمالی، تفصیلی و نهایی را طی کردند و مرحله ارزیابی نهایی برای دقت و عمق عملی آثار ارسالی اضافه شد.

شایان ذکر است، در این مراسم از اپلیکیشن کتابخانه تخصصی فرق و ادیان، و همچنین از کتاب "حرفی از معنا" رونمایی و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

پیام حضرت نوری همدانی

متن پیام پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنَا وَنَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَعَلَی أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سَیِّمَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی الْأَرْضِینَ.
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور عده ای از فرهیختگان در حال برگزاریست. یکی از موضوعات مهم توجه و بهره مندی از ظرفیت اقوام و مذاهب اسلامی است امروز یکی از دسیسه های استکبار ایجاد اختلاف در این مورد است اما باید توجه داشت که اقوام در هر منطقه باید مورد تکریم قرار بگیرند و به آداب و سنن آنها تا جایی که با اسلام عزیز منافات ندارد احترام کرد و مذاهب اسلامی را با حفظ اصول و اعتقادی که داریم محترم داشت و اگر اختلافی هم وجود دارد با حفظ حرمت مقدسات یکدیگر در یک مجمع علمی به مناظره پرداخت.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود این است که بعضی از فرق با انحرافات فراوان پدیدار شدن و در جامعه متأسفانه رخنه کرده اند. بر افراد اهل فن و اهل قلم و بیان در حوزه و دانشگاه لازم است با کسب مهارت لازم به مقابله با آنها بپردازند و افکار را روشن نمایند امروز مسئله تقریب دارای اهمیت است و بیش از هر زمان دیگری لازم است
به آن پرداخته شود.

در دنیا امروز با حوادثی که مشاهده میکنیم دشمن میخواهد از این اختلاف بیشترین بهره را ببرد و ما باید به مرزبانی از مکتب اهلبیت علیهم السلام» توجه بیشتری داشته باشیم و شبهات را رصد کرده و پاسخ دهیم این کار علاوه بر تألیف کتب که بسیار مؤثر است در عرصه تبلیغ نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و از این همبستگی برای پیشرفت کشور چه در عرصه فرهنگی و اجتماعی داخل و چه در عرصه بین الملل استفاده کرد.

امید است این مجموعه ارزشمند با بهره مندی از افراد متخصص در راه پیشرفت اهداف عالیه اسلام و انقلاب و تفکرات امام راحل رحمت الله علیه و رهبر معظم و دلسوزان دین و
کشور عزیزمان موفق باشند.

توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.


گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

گزارشی از دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و ملیت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha