یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهدای روحانی

حوزه / مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از تولید مستند روحانی شهید سید اسدالله موسوی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید حسین محمدی مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معرفی شهدا برای نسل‌های جدید ضروری است، اظهار داشت: در همین راستا مستند روحانی شهید سید اسدالله موسوی در زنجان تولید می‌شود.

مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، با بیان اینکه شهید اسدالله موسوی از روحانیون مبارز استان زنجان در زمان طاغوت بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار فعالیت‌های انقلابی مؤثری در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و در زمان پهلوی نیز به‌خاطر تحت تعقیب بودن توسط ساواک به کشور پاکستان رفت و پنج سال در آنجا ماند.

وی با بیان اینکه شهید موسوی به‌عنوان نماینده امام خمینی(ره) در کشور پاکستان مردم را با انقلاب و شخصیت حضرت امام(ره) آشنا کرد، یادآور شد: در کراچی پاکستان نیز کتابخانه‌ای به نام سید اسدالله موسوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار فعالیت‌هایی با حزب‌الله لبنان داشته و در عملیات بدر نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد، خاطرنشان کرد: در تیرماه سال‌جاری یادواره شهدا طلاب استان زنجان به همراه اکران مستند شهید محمدباقر ناسوتی زیر نظر اداره حفظ آثار ارزش‌های اسلامی برگزار شد که استقبال خوبی از آن شد.

وی ابراز کرد: فیلم شهید طلبه محمد باقر ناسوتی با نام کمپ شماره ۱۰ و با نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل گلفام اکران شد.

مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، هدف از اکران این فیلم را معرفی شهدای طلاب بسیجی استان زنجان به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی و از همه مهم‌تر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای استان عنوان کرد و گفت: استان زنجان ۴۰ شهید طلبه تقدیم نظام و انقلاب کرده که این خود افتخاری برای این استان است.

گفتنی است شهید روحانی سید اسدالله موسوی یکم مرداد ۱۳۲۸، در زنجان به دنیا آمد، پدرش حاجی میر و مادرش فیروزه نام داشت و در حال تحصیل در سطح دو حوزه بود که در نهایت در بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و مزار او در قم واقع است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha