یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/مدیر حوزه علمیه یزد فعالیت های حوزه علمیه یزد در زمینه سایبری و فضای مجازی را در نشستی با مسئولان خبرگزاری حوزه برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد در حاشیه آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در یزد که در نشستی با حضور مسئولان خبرگزاری حوزه در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد، از همکاری مجموعه استان به خصوص آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس عنوان کرد: امام علی (علیه السلام) فرمودند: ثَلاثَهُ تَدُلُّ علی عُقولِ أربابِها: اَلرسّولُ وَ الکِتابُ وَ الهَدِیَّهُ؛ سه چیز نشان دهنده عقل و خرد صاحبان آن است: ۱. فرستاده ۲. نامه ۳. هدیّه.
وی افزود:. پایه قضاوت ما درباره دیگران اعمال و رفتار آنان بوده و این که کسی تا چه حدّ خردمند یا سبک عقل است، از چند چیز فهمیده می شود که در این حدیث به سه مورد اشاره شده است.
استاد حوزه علمیه استان یزد گفت: همچنان که «تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد»، قاصد و نامه و هدیه نیز ارزش و شخصیت و میزان خرد انسان را نشان می دهد.
حجت الاسلام شمس با اشاره به جنگ نرم دشمنان خصوصا در فضای مجازی افزود: معتقدیم در این جنگ نرم خودمان را بیش از پیش باید آماده کنیم.
وی ادامه داد: حوزه علمیه در راستای پیشبرد اهداف عالیه در کارزار جنگ نرم، قرارگاه سایبری برهان را ایجاد کرده است که همزمان با افتتاحیه نمایندگی خبرگزاری حوزه افتتاح و احکام آن به فعالان این قرارگاه اعطا شد.
حجت الاسلام والمسلمین شمس، نرم افزار کاربردی موبایلی (نجباء) حوزه علمیه استان یزد را با محتوای اطلاعات شهدای روحانی و علمای استان یزد با یک تیم ۱۰ نفره تهیه کرد و آبان ماه امسال با حضور آیت الله اعرافی رونمایی شد.
وی، از دیگر فعالیت های حوزه علمیه یزد در زمینه سایبری را تولید فاز دوم سامانه مفتاح حوزه علمیه یزد عنوان کرد که همزمان با افتتاحیه دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه از این سامانه رونمایی شد.
مدیر حوزه علمیه یزد، از ارتباط حوزه علمیه یزد با نهادهای حوزوی خبر داد و گفت: نهاد های حوزوی بسیاری هستند که ما با آنها در طول سال نشست های همکاری داشته و با تعامل مشترک در عرصه خطیر رسانه می شود قدم های مؤثر برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha