یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم چهلم مرحوم ابویی در یزد

حوزه/آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ابویی مؤسس مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام امین سلم آبادی کارشناس مذهبی شب گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین ابویی مؤسس مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول علیه السلام که با حضور بانوان طلبه، اقشار مردم و خویشاوندان مرحوم در این مدرسه برگزار شد با تسلیت شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ابویی مؤسس این مدرسه علمیه و رئیس بنیاد نهج البلاغه یزد را گرامی داشت.

وی اظهارداشت: به امام کاظم علیه السلام خبر دادند که یکی شیعیان شما از دنیا رفته است امام بلافاصله خود را به مراسم آن شیعه رساند و در مراسم تشییع، نماز میت و دفن او شرکت کرد، سپس بر بالای قبر ایستاد و فرمود دنیایی که اولش با سور و مهمانی شروع شد آخرش به اینجا رسید و امان از آخرتی که از اینجا شروع می شود.

سخنران این مراسم، به روایتی از پیامبر اشاره کرد و افزود: مردی خدمت پیغمبرصلّی اللّه علیه و آله و سلّم رسیده عرض کرد: اجازه می‏فرمایید من آرزوی مرگ کنم؟ فرمود: مرگ چاره ندارد اما مسافرت درازی است که هر کس خواست برود باید ده تحفه با خود ببرد، پرسید: چه تحفه‏ای؟ فرمود: برای عزرائیل، قبر، نکیر و منکر، میزان، پل صراط، دربان دوزخ، دربان بهشت، پیغمبرصلّی اللّه علیه و آله و سلّم و خداوند متعال؛»باید هدیه ای داشته باشید.

سلم آبادی، ادامه داد: اولین هدیه که انسان باید آماده کند برای حضرت عزرائیل علیه السلام بر اساس این روایت« رضاء الخصماء، و قضاء الفوائت، و الشوق إلی اللّه، و التمنّی للموت؛ رضایت حقداران، قضای نمازها، اشتیاق به خدا، و آرزوی مرگ» به شمار می رود.

وی، تصریح کرد: اولین نفری که ما باید با او روبرو شویم حضرت عزائیل است و اولین هدیه بنا بر این روایت این که نباید کسی را اذیت کنیم و اگر اذیت کردیم باید سریع او را راضی کنیم.

کارشناس مذهبی، گفت: یکی از نتایج این روایت این است که کسی حق ندارد خودش را نفرین کند و یا آرزوی مرگ کند زیرا در روایات دیگر داریم اگر کسی خودش را نفرین کند برکت از زندگی او می رود.

سلم آبادی، بیان کرد: از پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم روایت است که فرمودند:«کسی که همسر خود را آزار دهد نماز و اعمال نیک او پذیرفته نیست نزد خداوند مگر اینکه او را کمک نماید یا او را راضی نماید هر چند در تمام ایام عمر، روزه داشته باشد و نیز شوهر هم دارای همین نوع از عذاب و عقاب است در صورتی که به همسرش ظلم روا بدارد.»

وی، با توجه به اینکه این مراسم ویژه بانوان برگزار شده بود خطاب به بانوان شرکت کننده اظهارداشت: عصبانی کردن آقایان توسط همسربه بهانه های مختلف، بی توجهی به خانواده شوهر، دعوت مهمان بدون اجازه شوهر، مقایسه کردن آقایان با دیگران، منت گذاشتن مال و تحصیل به شوهر، کفران نعمت و کوچک شمردن خدمات شوهر در خانواده از جمله موارد آزار و اذیت یک زن نسبت به همسرش به شمار می آید.

در پایان این مراسم، یکی از مداحان اهل بیت درسوگ شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به سوگواری پرداخت و شرکت کنندگان اشک ماتم ریختند.

مراسم چهلمین روزدرگذشت مؤسس مدرسه ریحانة الرسول(ع)یزد برگزار شد

مراسم چهلمین روزدرگذشت مؤسس مدرسه ریحانة الرسول(ع)یزد برگزار شد

مراسم چهلمین روزدرگذشت مؤسس مدرسه ریحانة الرسول(ع)یزد برگزار شد

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha