یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: قرائت آیات قرآن باید مبنای تحلیل قرار گیرد، اما اگر آن را رها کردیم و گفتیم طبق اصول اندیشمندان غربی تحلیل کردیم دچار مشکل می شویم، تحلیل با مبانی غربی نتیجه نیز همان مباحث غربی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در چهاردهمین نشست اندیشمندان و اساتید دانشگاه های انقلاب اسلامی سراسر کشور که به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، برگزاری این گونه جلسات موجب هم افزایی می شود، اظهار کرد: باید از فرصت های گفت و گو استفاده کرد.

وی در خصوص انتخابات و تحولات منطقه اضافه کرد: هر دو این موضوعات که در نشست انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته از اهمیت بالایی برخوردار است، موضوع انقلاب اسلامی جنبه مبنا است، اگر می خواهیم در مورد هرکدام از این مسائل روز تحلیل داشته باشیم باید به مبانی توجه کنیم، هنگامی مبنا درست نباشد نتیجه مطلوب نظر نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در طول سالیان پس از انقلاب این موضوع را داشته ایم که مقاله ها با آن چیزی که کف جامعه بوده متفاوت است، در مبانی آن چیزی که مبنای تفکر و دیدگاه عموم مردم و رهبری انقلاب است مبنای تحقیق قرار نداده ایم، این موضوع باید در همین جلسه بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قرائت آیات قرآن باید مبنای تحلیل قرار گیرد، اما اگر آن را رها کردیم و طبق اصول اندیشمندان غربی تحلیل کردیم دچار مشکل می شویم، تحلیل با مبانی غربی نتیجه نیز همان مباحث غربی می شود، اکنون در مجمع حکمت و فلسفه شیراز موضوع معماری اسلامی یک پروژه شده است.

امام جمعه شیراز با بیان این که باید یک شهر خدامحور داشته باشیم، تاکید کرد: نمی خواهیم خدا و مردم را مقابله یکدیگر قرار دهیم این دیدگاه غربی است، در رشته انقلاب اسلامی فعالیت های مطلوبی را می توانیم انجام دهیم، همچنین نقش آفرینی گروه انقلاب اسلامی باید تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha