شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / اعزام طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمانهای هشت سال دفاع مقدس

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی بوده که روحیه معنویت از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، امروز در مراسم اعزام جمعی از طلاب مدارس علمیه استان قزوین در قالب کاروانهای راهیان نور، ضمن تبریک عید مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به حدیث «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق، » اشاره و بیان کرد: حدیثی از حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است که در آن هدف از بعثتش تکمیل فضایل اخلاقی بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به لزوم شناسایی و اعزام جوانان و نوجوانان به یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: امام خامنه ای در این رابطه بیان داشتند"باید حماسه‌ی شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسل‌های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی‌های این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند.

وی بیان داشت: جامعه به لحاظ تربیتی احتیاج به شارژ و تقویت دارد و مردم به خصوص نسل جوان که شهدا و دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده‌اند با زیارت یادمان و مقتل شهدا و شنیدن دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام، حرکت درست در مسیر الهی را سریع‌تر و راحت‌تر ادامه می‌دهند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: استقلال و عزت ایران اسلامی را شهدا حفظ کردند و ملت ایران مرهون فداکاری شهیدان‌ عزیزی است که این کشور را با جسم و جان خود محافظت نمودند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: خواندن سرگذشت شهدا انسان را متحول می کند، مناطق راهیان نور سرزمینی آسمانی است که شهدای بزرگ دفاع مقدس در آنجا خون پاک خود را برای امنیت این سرزمین تقدیم کرده اند.

وی ادامه داد: اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایفا می‌کند، امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست از این رو بازدید از مناطق جنگی، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را بیش از پیش بین مردم به‌ویژه نسل جوان زنده نگه می‌دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد:شما طلاب حوزه علمیه به سرزمینی که توفیق زیارت آن را پیدا می کنید قدم به قدم آن خون پاک شهدا است که برای امنیت و اقتدار ایران اسلامی خون پاک خود را تقدیم کرده اند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین به فرارسیدن راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات یازدهم اسفند ماه سال جاری پرداخت و عنوان کرد: امسال هم ملت ایران با دیگر با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سیلی محکم و دندان شکنی به یاوه گویان و استکبار جهانی نشان خواهند داد.

اردوهای راهیان نور عقیدتی و معنوی است

اردوهای راهیان نور عقیدتی و معنوی است


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha