شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روحانی شهید محمد علی ناظمی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پیامی درگذشت والده روحانی شهید محمد علی ناظمی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پیامی درگذشت مادر روحانی شهید محمد علی ناظمی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت یکی دیگر از اسوه های صبر و استقامت، مادر طلبه شهید بزرگوار محمد علی ناظمی و پیوستن به فرزند شهیدش موجب تأثر فراوان شد.

این مصیبت را خدمت خانواده آن عزیز سفر کرده، تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن مرحومه و پدر شهید، علو درجات و همنشینی با حضرات معصومین علیهم السلام و برای بازماندگان ایشان صبر و اجرجزیل خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة الله

محمد شمس

مدیر حوزه علمیه استان یزد

زندگینامه روحانی شهید محمد علی ناظمی نارگانی

شهید طلبه محمد علی ناظمی نارگانی در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی زندگی خود را آغاز کرد و از اوایل کودکی رهسپار مکتب خانه شد تا قرآن را بیاموزد، سپس به تحصیل روی آورد.

وی شوق فراوانی به مجالس قرآن خوانی و روضه داشت و همیشه در مسابقات قرآن و احکام شرکت می‌کرد، حتی در یکی از مسابقات قرآن، رتبه اول را کسب کرد، علاقه وافر او به اسلام و روحانیت سبب شد به حوزه علمیه امام خمینی(ره) یزد برود و در همان ایام بود که رژیم بعث عراق به خاک میهنمان تجاوز کرد و وی در هنگام تحصیل در حوزه در سال ۶۵ به جبهه اعزام و سه مرتبه در جبهه حضور یافت، مرتبه اول در جزیره مجنون زخمی شد اما دوباره به جبهه رفت.

به سبب استعدادی که در دروس حوزه داشت، بعد از یک آزمون برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه رسول اکرم(ص) قم انتخاب شد و در کنار تحصیلات حوزه دروس رشته فرهنگ و ادب را نیز ادامه داد.

طلبه شهید محمد علی ناظمی سرانجام در عملیات کربلای ۸ در سال ۶۶ به شهادت رسید و روحش به ملکوت اعلی پرواز کرد و پیکرش بعد از ۱۰ سال مفقودی به بافق بازگشت.

بخشی از وصیت نامه روحانی شهید محمد علی ناظمی نارگانی

قدر این انقلاب که با خون هزاران هزار شهید به دست آمده را بدانید و امام امت خمینی کبیر(ره) را تنها نگذارید، وحدت خود را حفظ کنید و اختلافات جزئی را کنار بگذارید و پشتیبان روحانیت باشید، بدانید پیام انقلاب به عهده شماست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha