یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع«انقلاب- انتخابات- رسالت طلبگی » در اردکان

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع « انقلاب- انتخابات- رسالت طلبگی » با حضور حجت الاسلام مروتی، کارشناس دینی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام کمال مروتی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، انتخابات را ادامه دهنده، تکمیل کننده و تعالی بخش انقلابی دانست و گفت: که تبیین این امر، از رسالت است.

وی ادامه داد: نکته اصلی در بحث انتخابات حضور مردم است و مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس، پیاده روی اربعین حسینی، همایش بزرگ روز عاشورا با حضور مردم تعریف می‌شود؛ اما حضور مردم در انتخابات به طور خاص‌تر است چرا که انتخابات با حضور مردم تعیین می‌شود و آمار حضور مردم مشخص است.

حجت الاسلام مروتی، اظهار کرد: در شبکه های اجتماعی مختلف شبهاتی وارد می‌کنند که حضور مردم در انتخابات سبب نصب ابوبکر و عمر شد و خلافت از امام علی (علیه السلام ) و بقیه امامان گرفته شد؛ امام علی (علیه السلام)فرمایشی برای جواب این شبهه دارند: انتخابات شما در روز عید غدیر (۷۰ روز قبل) انجام شد و همه شما بیعت کردید. چرا شما آن را باطل کردید.

وی افزود: در روز غدیر همه مردم به این بصیرت رسیده بودند که نظر رسول خدا، نظر خداست. پیغمبر خدا، حضرت علی( علیه السلام) را بعد از خود انتخاب کرده؛ اما مردم زمان امام علی (علیه السلام) و امامان دیگر دور امام خود را خالی کردند و این چیزی است که دشمن بدنبال آن است.

کارشناس دینی اضافه کرد: در بهمن ۱۳۵۷مردم ایران گوش به فرمان یک عالم دین و مجتهد جامع الشرایط شدند و انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و تمام تلاش دشمن این است که مردم اطراف رهبر نباشند و تبلیغ بی فایده بودن رای دادن می کنند که باید گفت اگر رای دادن بی فایده است؛ چرا رای ندادن را شما تبلیغ می کنید و شبکه های اجتماعی را شلوغ کردید.

وی تصریح کرد: انتخابات جزء اسلام است و انقلاب ایران هم انقلاب اسلامی است و باید جهانی شود و این انقلاب به فرموده امام خمینی(ره) شروع کار است و باید جهانی شود و دشمن تمام تلاشش را می‌کند که مردم در انتخابات شرکت نکنند تا جلوی پیشرفت اسلام و جهانی شدن آن را بگیرد؛ اما انتخابات امسال حضور مردم خیلی مهم است.

حجت الاسلام مروتی در پایان پیرامون رسالت طلبگی گفت: طلاب باید برای جهانی شدن اسلام تلاش کنند و اصل طلبگی ما از انقلاب است.

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع«انقلاب- انتخابات- رسالت طلبگی» در اردکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha