دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هم چنین در خصوص لزوم توجه به ورزش به بهره گیری بیشتر از ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است و آنچه که سلامت به همراه خود دارد ورزش همگانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با ورزشکاران اصفهانی مدال آور بازی های آسیایی و پاراآسیایی با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل اظهار داشت: این آیه، آیه بسیار زیبایی است که خداوند در آن می فرماید" مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ".
امام جمعه اصفهان با بیان معنای حیات طیبه در این آیه شریفه گفت: همه موجودات عالم حیات نباتی و حیوانی دارند ، اما انسان حیات دیگری دارد و آن حیات طیبه است.

وی اضافه کرد: بسیاری در ظاهر زنده بوده، اما در واقع مرده هستند، یعنی از نظر حیات انسانی مرده اند، در حالی که در حیات طیبه، فردی که مومن باشد خداوند به آن حیات طیبه یعنی حیات انسانی می دهد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به کلام امیرمومنان(ع) در خصوص مرگ و زندگی گفت: حضرت می فرماید " المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین " لذا این که گفته می شود شهدا زنده هستند یعنی از نظر حیات انسانی زنده اند.

آیت الله طباطبایی نژاد تابع و مقهور بودن در برابر دیگران را نشانه مرده بودن عنوان کرد و ادامه داد: اگر انسان تابع دیگران شود در واقع مرده است، هم چنان که در قضیه غزه ، کشورهای عربی حتی مجوز باز کردن یک مسیر برای کمک به مردم غزه ندارند و باید آمریکا به آنها اجازه دهد، در حالی که انبارهای آنها پر از اسلحه است اما جرأت این که یک اسلحه به غزه بدهند را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در دنیا تنها کشوی که اسلحه می سازد و در دفاع و استفاده از آرمان هایش استقلال دارد، ایران است و تفاوت بین شرایط حاضر با دوران جنگ تحمیلی این است که تمام سعی آمریکا این بود که ما از کشوری اسلحه خریداری نکنیم، اما امروز تمام سعی خود را می کند که به

نماینده ولی فقیه در استان هم چنین در خصوص لزوم توجه به ورزش به بهره گیری بیشتر از ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است و آنچه که سلامت به همراه خود دارد ورزش همگانی است.

در ابتدای این دیدار جواد محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به جلسه اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب به جامعه ورزش و مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: استان اصفهان در این بازی ها ۵۵ نفر نماینده ورزشکار داشته و دو برابر سرانه استان ورزشکار اعزامی از استان به بازی های آسیایی بوده است.

وی افزود: در مدال آوری بازی های آسیایی نیز دو برابر سرانه و در پاراآسیایی در حدود ۳ برابر سرانه استان مدال آور داشته ایم و نکته قابل توجه موفقیت بانوان ورزشکار و کسب مدال در این عرصه بوده است.

وی به تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: در آغاز کار ۲۵۶ پروژه راکد دراستان داشتیم و امروز با توجه به اعتبارات ویژه ای که به حوزه ورزش اختصاص یافته تعداد پروژه های نیمه تمام و راکد به ۱۸۰ پروژه رسیده و در دهه فجر ۲۵ پروژه در استان تکمیل شده است.

محمدی عنوان کرد: در حوزه قهرمانی نیز در بازی های آسیایی و پاراآسیایی، استان اصفهان جزء استان های برتر کشور بوده و در زمینه ورزش همگانی تعداد باشگاه های ورزشی بخش خصوصی طی دو سال اخیر به بالای ۲ هزار و ۱۰۰ باشگاه مجوزدار رسیده و تعداد ورزشکار سامان یافته به بالای ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.
گفتنی است در حاشیه این دیدار هدایای رهبر معظم انقلاب به ورزشکاران مدال آور بازی های آسیایی و پاراآسیایی نیز به ورزشکاران حاضر در جلسه اهدا شد.
انتهای پیام

لزوم تشویق و حمایت از ورزش همگانی جهت تضمین سلامت جامعه 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha