دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست پژوهشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: حجاب عامل رکود بانوان نیست، بلکه آنان می‌توانند در کنار مسئولیت‌های خانوادگی و رسالت مادری با رعایت موازین اسلامی در عرصه اجتماع حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه‌ از گرگان، نشست پژوهشی با محوریت «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی» با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم شمسی طاهری مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، حوزه‌های علمیه را خاستگاه انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: این انقلاب با رهبری و هدایت مرجعیت دینی حضرت امام خمینی(ره) آغاز و به پیروزی رسید.

وی زنان را از پیشگامان اصلی این نهضت معرفی کرد و افزود: حضور پرشور زنان در انقلاب اسلامی، سبب تقویت روحیه و تشویق اقشار مختلف مردم برای مشارکت گسترده‌تر در صحنه‌های انقلاب خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، زنده کردن اسلام و قرآن، عدل الهی، استقلال، آزادی و تحقق جمهوری اسلامی را از انگیزه‌های زنان برای حضور در این نهضت برشمرد و یادآور شد: زنان و مردان مسلمان با انگیزه الهی و معنوی انقلاب کرده و خواستار حکومت اسلامی و احیای نام قرآن و ائمه اطهار(ع) بودند.

طاهری به شیوه‌های حضور بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان در تظاهرات، راهپیمایی و جلسات سیاسی ضد رژیم پهلوی شرکت کرده و در همراهی انقلاب چنان استوار و ثابت قدم بودند که تا پای جان در برابر حبس، شکنجه و شهادت در برابر گلوله‌های مزدوران شاه ایستادند که نشان دهنده زیباترین جلوه حضور آنان در نهضت اسلامی است.

وی به وضعیت زنان قبل از انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه تهاجم به ارزش‌های دینی و اقدام رضاخان علیه حجاب زنان از اهداف استعمار غرب و دشمنان بود، اظهار کرد: استعمار با شعار به ظاهر زیبای آزادی و مساوات، فرهنگ برهنگی و بی‌بندوباری را اشاعه می‌کند، اما رهبر کبیر انقلاب در سخنان خود، زن مسلمان را داری شخصیتی قدرتمند، شایسته و تأثیرگذار در خانواده و جامعه توصیف می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، حضور زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی با حفظ کرامت و رعایت عفاف و حجاب را از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب دانست و ابراز کرد: حجاب عامل رکود بانوان نیست، بلکه آنان می‌توانند در کنار مسئولیت‌های خانوادگی و رسالت مادری با رعایت موازین اسلامی در عرصه اجتماع حضور یابند.

طاهری تأکید کرد: همان‌گونه که بانوان در پیروزی انقلاب و ماندگاری آن نقش‌آفرینی کردند، امروز نیز وظیفه دارند با جهاد تبیین مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند تا با مشارکت حداکثری مجلسی قوی و کارآمد داشته باشیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha