شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نخستین جلسه از سلسله جلسات تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف

حوزه/ نخستین جلسه از سلسله جلسات تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف «در متن» با حضور سرکار خانم دباغ مسئول خواهران گروه مردمی پارسا در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلسله جلسات تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف «در متن» با مشارکت جبهه فرهنگی بانوان قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، کارگروه مطالعات فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه‌السلام) و مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) برگزار می‌شود.

میهمان نخستین جلسه تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف، سرکار خانم دباغ مسئول خواهران گروه مردمی پارسا بود که به تبیین برخی از فعالیت‌های این گروه مانند تذکر لسانی، میز مهربانی، مطالبه‌گری، رصد اصناف و فضای مجازی پرداخت و گفت:‌ مخاطبان این گروه دایره وسیعی را در برمی‌گیرد و شامل تمام کسانی می‌شود که به نحوی یک هنجاری انجام می‌دهند.

وی طرح گروه مردمی پارسا را جامع و کامل خواند و تصریح کرد: طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه‌گری در جهت زیست عفیفانه است و در عرصه‌های آموزش و تبلیغ زوجین، تبلیغ در مساجد، مدارس، اصناف، مطالبه‌گری از مسئولان، دستگاه‌های دولتی و سلبریتی‌ها برای حمایت از عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، تسهیل در امر ازدواج و فضای تبلیغی و تبلیغاتی فعالیت دارد.

مسئول خواهران گروه مردمی پارسا با اشاره به نقش حجاب و عفاف در استحکام بنیان خانواده، افزود: سلامت هر جامعه با سلامت کانون خانواده پیوندی عمیق دارد. خانواده تنها جایگاهی است که نیازهای عاطفی و فکری فرزندان را به نحو مطلوب برآورده می‌کند و در آن پایه‌های شخصیتی افراد شکل گرفته و فضایل اخلاقی آموزش داده می‌شود.

وی اجرای برنامه تذکر لسانی با پشتیبانی پلیس امنیت اخلاقی، رصد بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی با پشتیبانی دادسرا، پلیس اماکن و بسیج اصناف، مطالبه‌گری از چندین دستگاه مهم استان، برگزاری دوره‌های مجازی و حضوری امر به‌معروف، صدور کارت عضویت و حکم امر به‌معروف برای فعالین و انجام فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌ها به کمک بسیج و گروه‌های مردمی را از جمله اقدامات طرح مردمی پارسا عنوان کرد.

خانم دباغ افزود: انجام تذکر لسانی سه روز در هفته، فعالیت بخش فرهنگی دو روز در هفته در بوستان نرگس، برگزاری جشن در مناسبت‌های خاص، برپایی تریبون و گفتگوی آزاد، حضور در مدارس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، برپایی میز مهربانی در بوستان نرگس روزهای پنجشنبه و جمعه و برگزاری مسابقه جواهرانه در بوستان نرگس از دیگر فعالیت‌های این گروه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت گروه مردمی پارسا ۴۵ متری صدوق و فلکه دستغیب در شهر مقدس قم است، مجموعه فعالیت‌های این گروه را بسیار اثرگذار خواند و تصریح کرد: طرح این گروه از بدنه حوزه و از دل مردمی دلسوز که نسبت به عفت عمومی در شهر مقدس قم نگرانند طراحی و در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد و از سال ۱۳۹۸ به اجرا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha