چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سفر معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به گلستان

حوزه/ معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید اقتضائات و نیازهای نسل جدید را به خوبی بشناسند، گفت: طلاب باید نسبت به مدل بیان، نوشتن و همراهی با نسل جدید شناخت داشته باشند و متناسب با ذائقه و نیاز آنان معارف دین و سیره نبوی را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم متولیان معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با کارکنان، کارگروه پژوهش و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان دیدار کرد.

در این نشست، خانم متولیان پژوهشگری را برای طلاب و بانوان بهترین، آبرومندانه‌ترین و باعزت‌ترین فعالیت دانست و اظهار داشت: طلاب پژوهشگر می‌توانند نظام خانواده را حفظ کرده و نیز نسل منتظر تربیت کنند.

وی افزود: این هدف زمانی محقق می‌شود که حوزه‌های علمیه بتوانند فضای خوبی فراهم کنند تا طلاب در امنیت و آرامش مطالعه کرده و ایده‌های آنان پرورش یابد تا نسل آینده سراسر فرهیختگی باشد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به دعای «اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم و اکرمنی بنور الفهم»، تشریح کرد: خروج از ظلمات و داخل شدن به نور فهم از توفیقاتی است که خداوند تبارک و تعالی باید بر ما ارزانی بدارد، اما قبل از آن وجودمان باید این قابلیت را دارا باشد که نور فهم را دریافت کرده و براساس فهم عمیق و بسیار گسترده رسالت خویش را بشناسیم و در عمل به وظیفه بیش از هر زمان دیگری گام برداریم.

متولیان تأکید کرد: هر لحظه‌ای که به‌دست می‌آورید برای فهم بیشتر، علم و تفکر وقت گذاشته و ماحصل اندیشه خود را بر روی کاغذ بیاورید، زیرا فهم عمیق نتیجه علم و تفکر عمیق است.

وی ادامه داد: هرچه مطالعه عمیق‌تر باشد گویی جاده‌ها را برای خود هموار کرده و از جاده ظلمات، نگرانی و سرگردانی دور شده و به مقصد نور نزدیک می‌شوید.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به دسیسه‌های دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند بین حوزه و جامعه فاصله بیندازد تا مردم حوزه‌گریز و دین‌گریز شوند، لذا در این عصر ما با مخاطبینی مواجه هستیم که با دهه شصت و هفتاد متفاوت هستند.

متولیان با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید اقتضائات و نیازهای نسل جدید را به خوبی بشناسند، خاطرنشان کرد: طلاب باید نسبت به مدل بیان، نوشتن و همراهی با نسل جدید شناخت داشته باشند و متناسب با ذائقه و نیاز آنان معارف دین و سیره نبوی را تبیین کنند.

وی در پایان پیرامون برنامه‌های پژوهشی و آسیب‌های فراروی تحقیقات و مقالات پایانی با طلاب گفت‌وگو کرد.

طلاب متناسب با نیاز نسل جدید معارف دین را تبیین کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha