یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
چہلم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی توحیدی گفت: دلایل موفقیت آیت الله محسن نجفی تسلط به زبان عربی، وارد نشدن به مسائل حزبی، توجه به اساس مشکلات، شناخت و استفاده از تکنولوژی روز، توکل بر خدا، توسل به اهل بیت (ع) بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت جامعه روحانیت بلتستان پاکستان با همکاری مجامع و تشکل‌های بلتستان مراسم بزرگداشت آیت الله محسن علی نجفی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آن مرحوم در حسینیه بلتستانیه قم برگزار شد که در آن جمع کثیری از روحانیون، طلاب و زائران شرکت داشتند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی توحیدی رئیس جامعه نجف سکردو و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ظفر شاه نقوی به سخنرانی پرداختند.
حجت الاسلام محمدعلی توحیدی با اشاره به خدمات آیت الله محسن گفت: آن مرحوم کتاب های زیادی را تألیف کرد از جمله تفسیر کوثر و النهج السوی فی معنای المولی و الولید قابل ذکر است.
وی در ادامه گفت: وی برای گسترش دین مبین اسلام بسیار تلاش می کرد و فراتر از رنگ و تعصب مذهبی خدمات انجام می داد به همین منظور ۶۰ هزار جلد از کتاب معالی السبطین را چاپ و به کتابخانه های مختلف پاکستان ارسال کرد.
وی اظهار داشت: آیت الله نجفی ۶۰۰ مسجد و ۱۱ هزار خانه ساخت و بین فقرا و نیازمندان تقسیم کرد. مجتمع مسکونی مدینه اهل بیت را در شهر سکردو ساخت که تنها در این مجتمع مسکونی ۴۰۰ خانه و ۲ هزار نفر زندگی می کنند و برای آنها غذا، برق و آب به صورت رایگان تامین می شود.
حجت‌الاسلام توحیدی به دیگر فعالیت های آن مرحوم اشاره کرد و افزود: تأسیس مؤسسه تبلیغ و سامانه مدارس دولتی اسوه نیز از خدمات ارزنده وی است. تاکنون ۲۵ هزار دانش آموز از سلسله مدارس اسوه فارغ التحصیل شده اند و ۵۰ هزار دانش آموز همچنان در حال تحصیل هستند.
مدیر جامعه نجف سکردو تأسیس حوزه علمیه جامعه الکوثر و مدرسه علمیه اهل بیت را فصل مهمی در کارنامه آیت محسنعلی نجفی دانست و گفت: این دو مرکز علمی به ترتیب در سال های ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ تاسیس شد. و تا کنون و هزاران طلبه از این مدارس فارغ التحصیل شده اند و آنان نیز خودشان ده ها شاگرد دارند. فهرست خدمات و دستاوردهای آن عالم وارسته بسیار طولانی است و من شاهد اکثر خدمات و دستاوردهای وی هستم.
وی با اشاره به موفقیت آن مرحوم گفت: آن مفسر قرآن از نظر فکری از مقام و رتبه بالایی برخوردار بود. جالب است که وی بیش از ۶ سال در نجف درس نخوانده است. اما در مدت کوتاهی کارهای علمی بزرگی انجام داده است.
وی در ادامه گفت: دلایل دیگر موفقیت آیت الله محسن نجفی تسلط به زبان عربی، وارد نشدن به مسائل حزبی، توجه به اساس مشکلات، شناخت و استفاده از تکنولوژی روز، توکل بر خدا، توسل به اهل بیت (ع) بود. و همچنین بینش سیاسی زیادی داشت و نترس و بسیار شجاع بود. وقتی در سال ۱۹۸۸ میلادی به گلگیت بلتستان حمله شد. با وزیر کشور وقت تماس گرفت و خواستار حمله فوری شد. بلافاصله حمله متوقف شد و برای بررسی اوضاع شخصا از اسلام آباد به گلگیت رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha