یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محله

حوزه/ طی مراسمی با حضور فعالان قرآنی استان لرستان صفحه اختصاصی «مسجد، پایگاه قرآنی» این استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوره از خرم آباد، در نشستی با حضور نمایندگان نهادهای اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، اتحادیه قرآنی استان، شورای عالی قرآنی لرستان و جمعی از فعالان قرآنی استان، پوستر صفحه اختصاصی طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان رونمایی شد.

چگنی نژاد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در این مراسم اظهار داشت: توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی از رویکردهای مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در استان لرستان، افزود: این طرح با رویکرد توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» مطالبه مقام معظم رهبری، مبنی بر احیای جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن است.

چگنی نژاد، با اشاره به اجرای موفق طرح روزانه تلاوت نور در مساجد سراسر کشور توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی، اجرای طرح تفسیر قرآن توسط ائمه جماعت، برگزاری مسابقات قرآنی سراسری مدهامتان و برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآنی شامل قرائت قرآن، آموزش تجوید، صوت و لحن و اذان در دستور کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در مساجد آغاز شده است، ادامه داد: مدیران کانون‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد درخواست حضور قاری قرآن را ثبت کرده و برنامه‌های کرسی تلاوت را با حضور قاریانی که برای حضور در کرسی‌های تلاوت با ثبت نام در سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند، انجام دهند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» و در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی، ۳۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان لرستان راه اندازی شده است.

چگنی نژاد بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسجد، پایگاه قرآن کرسی‌های تلاوت به منظور برپایی محافل انس با قرآن کریم و طرح تلاوت مجلسی به کانون فرهنگی هنری مجری این طرح اهدا شده است.

وی با یادآوری اینکه اطلاعات مربوط به قاریان قرآن در سامانه هر مسجد، پایگاه قرآنی ثبت شده است، یادآور شد: هر کانونی که درخواست قاری برای برگزاری محافل قرآنی دارد می‌تواند با مراجعه به این سامانه، قاری مورد نظر را به محفل خود دعوت کند.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی و معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، انس با قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع و تحقق منویات رهبری از مهمترین اهداف این طرح است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: در این طرح به صورت هفتگی محافل قرآنی و تلاوت مجلسی قرآن با دعوت از قاریان برجسته استان که در سامانه معرفی شده‌اند به میزبانی مساجد برگزار می‌شود.

گفتنی است، پایگاه قرآنی در طرح «مسجد، پایگاه قرآن» به مساجدی اطلاق می‌شود که هر هفته جلسات تلاوت مجلسی قرآن را اجرایی نماید.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha