شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ دین مبین اسلام از طریق نصوص دینی، شامل آیات قرآن و روایات معصومان(ع)، مختصات اخلاق انتخاباتی و جایگاه و اهمیت این موضوع را ترسیم کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

رقابت ۸۸۲ نفر برای انتخابات مجلس در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس از تأیید صلاحیت نهایی ۸۸۲ نفر برای رقابت جهت تصدی کرسی در مجلس شورای اسلامی و برگزاری سه رزمایش برای سنجش آمادگی برگزاری انتخابات خبر داد.

اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آموزش عوامل شعب از جمله عوامل اجرایی، نظارت، هیئت بازرسی و عوامل تأمین امنیت در حال انجام است و در این راستا بیش از ۷۸ هزار نفر در استان فارس، سازماندهی شده‌اند.

وی همچنین از تشکیل هیئتی پنج نفره جهت بازرسی انتخابات خبر داد و گفت: مهم‌ترین وظیفه هیئت بازرسی، پیشگیری از ایجاد انحراف و تلاش برای اجرای قانون در انتخابات است. همچنین چند روز پیش جلسه هماهنگی شهرستانی هم انجام شد که قرار است هیئت‌های نظارت از فرایند انتخابات مراقبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات فارس از جابه‌جایی حوزه انتخابی ۳۵ نفر در استان فارس خبر داد و گفت: تا این لحظه ۲۰ جابه‌جایی درون استان، هشت نامزد از استان به خارج از استان و هفت نفر هم از خارج به داخل استان داشته‌ایم و همچنان روند رسیدگی به درخواست‌ها و اعتراضات توسط شورای نگهبان ادامه دارد.

قزلسفلی همچنین از احصای ۳٠۲ سالن اجتماعات و ۲۱۹ تابلوی تبلیغاتی در استان فارس، به جز حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خبر داد و افزود: این سالن‌ها و تابلوها دسته‌بندی شده و در اختیار فرمانداران حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته‌اند تا از طریق قرعه‌کشی و بنا به درخواست نامزدها، در اختیارشان قرار بگیرد. ضمن اینکه بنابر اعلام سازمان صداوسیما، فیلم‌های نامزدها ضبط شده و آماده پخش است و مناظره‌ها در حال انجام و ضبط است. این فیلم‌ها از سوم اسفندماه در شبکه‌های استانی و محلی پخش خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت‌ شده در استان فارس را ۸۸۲ نفر اعلام کرد و در خصوص برگزاری برنامه‌های انتخاباتی نیز گفت: به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که با درخواست‌های مردمی مبنی بر برگزاری تریبون آزاد، مناظره و هر چیزی که به شور انتخاباتی کمک کند، موافقت کنند.

اظهارات متناقض ترقی و میرسلیم درباره لیست انتخاباتی موتلفه/ ائتلاف یا لیست مستقل؟

حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه، درباره اظهار نظر اخیر مصطفی میرسلیم مبنی بر ارائه لیست مستقل از سوی حزب موتلفه برای انتخابات مجلس گفت: موتلفه تلاش می‌کند تا با شورای وحدت و هم شورای ائتلاف هماهنگی‌ داشته باشد و در مذاکرات پیشنهادات خود را ارائه کند.

وی افزود: ارائه دادن یا ندادن لیست مستقل توسط موتلفه منوط به این است که نظرات و پیشنهادات موتلفه در لیست شورای وحدت و شورای ائتلاف تا چه میزان محقق شود.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: ما باید بر اساس یک بررسی در شورای مرکزی تصمیم بگیریم که آیا مصلحت هست که لیست مستقل بدهیم یا با گروه‌های همسو ائتلاف کنیم که این مسئله ظرف دو روز آینده مشخص می‌شود.

ترقی خاطرنشان کرد: البته همانطور که اشاره کردم این مسئله صرفاً درباره لیست تهران است و در شهرستان‌ها خیلی مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد

میرشمسی: ارزیابی بیش از ۱۰۰۰ نامزد انتخابات تهران توسط ائتلاف اُمناء

،محمدرضا میرشمسی رئیس هیئت اجرایی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (اُمناء) گفت: مرحله اول ارزیابی نامزدهای حوزه انتخابیه تهران و مصاحبه با آنان توسط اضلاع ائتلاف اُمناء به پایان رسید و بیش از ۱۰۰۰ نفر از نامزدها از این طریق مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: استخراج نامزدهای مشترک میان لیست همه اضلاع، جهت رسیدن به لیست نهایی با روش مصاحبه فنی و حرفه‌ای تر از آنان در شورای مرکزی ، در دستور کار ائتلاف قرار دارد.

وی افزود: ائتلاف اُمناء شاخص های ۵۰ گانه را برای عبور از شخص سالاری و سهمیه‌بندی غیر عادلانه‌ای که در گذشته توسط برخی جریانات سیاسی صورت گرفته تعیین کرده و بر اساس آن ارزیابی ها را صورت می‌دهد.

وی گفت: بعد از مشارکت حداکثری، برای ما رسیدن به مجلسی مهم است که مردم را به آینده خود امیدوارتر کند و برای رسیدن به این اهداف مهم برنامه های مختلفی داریم.

۶ نکته انتخاباتی از منظر قرآن کریم

دین مبین اسلام از طریق نصوص دینی، شامل آیات قرآن و روایات معصومان(ع)، مختصات اخلاق انتخاباتی و جایگاه و اهمیت این موضوع را ترسیم کرده‌ است.

انتخابات، روشی مسالمت‌آمیز برای قانون‎گذاری و انتخاب حاکمان و یکی از ویژگی‌های حکومت‌های دموکراتیک است. دین مبین اسلام از طریق نصوص دینی، شامل آیات قرآن و روایات معصومان(ع)، مختصات اخلاق انتخاباتی و جایگاه و اهمیت این موضوع را ترسیم کرده‌ است که در ادامه شش نکته انتخاباتی را از منظر قرآن کریم از سوی جامعه قرآنی عصر منتشر شده است، بررسی می‌کنیم.

۱- چرا رای بدهیم؟

- جواب: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (رعد -۱۱)

خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند.

۲- من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟

جواب: «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون» (نحل - ۴۳)

از اهلش بپرسید.

۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری می‌دهد و تحلیلی می‌کند، آن وقت چه کنم؟

جواب: نگاه کن به شخصی که خبر می‌دهد که آیا عادل است یا فاسق

قرآن می‌فرماید:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَیٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ (حجرات -۶)

ﺍی ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘی ﺧﺒﺮی ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭسی ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭی ﻧﺎﺁﮔﺎهی، ﮔﺮﻭهی ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ.

۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟

جواب: «و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون» (یونس - ۸)

راه کسانی را که علم ندارند، پیروی نکن.

۵- چگونه افراد را تشخیص دهیم؟

جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند، نروید.

قرآن می‌فرماید: «یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا» (آل عمران - ۱۸۸)

دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آن‌ها بوده و انجام نداده‌اند، مورد ستایش قرار گیرند.

۶- به چه کسانی اعتماد کنیم؟

«اذله علی المومنین أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ» (مائده - ۵۴)

جواب: به کسانی که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر کافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌ای نمی‌هراسند.

۶ ائتلاف انتخاباتی اصولگرا در خراسان رضوی با هم رقابت می‌کنند

عضو هیات رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی گفت: اصول‌گرایان در این استان ۶ ائتلاف شامل سه ائتلاف رسمی و دستکم سه ائتلاف مردمی و غیررسمی در جریان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌اند.

سید جواد رضویان راد روز یکشنبه افزود: ائتلاف شورای نیروهای انقلاب اسلامی یا همان «شانا»، «شورای وحدت» متشکل از احزاب و گروه های اصول گرا جدا شده از شانا و ائتلاف «امنا» یا «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، متشکل از احزاب اصولگرای دارای سابقه فرهنگی و سیاسی، سه ائتلاف رسمی اصولگرایان در استان هستند.

وی گفت: در کنار این مجموعه ها تعدادی از تشکل های اصولگرا، ائتلاف هایی مانند «جبهه وفاق، ائتلاف مردمی عدالت و ائتلاف سازندگان فردا» را تشکیل شده اند، این ائتلاف ها مورد تایید خانه احزاب نیست و مجوز ماده ۱۰ احزاب را ندارند.

دبیر جامعه اسلامی کارمندان خراسان رضوی بیان داشت: بر این باوریم که دوستان اصولگرا با این ائتلاف ها غیررسمی باعث تشتت آرای اصولگرایان شده و جایگاه آنها را تضعیف کرده، از طرفی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به جریان اصولگرا شده و اینگونه حرکتها در میان مردم به شکل قدرت‌طلبی نمود پیدا می کند.

وی افزود: مطابق آنچه وزیر کشور مطرح کرده است، افزون بر ۷۰ ائتلاف رسمی و غیر رسمی هم اکنون وارد مبحث انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: اگر دولت عزم جامعی برای برگزاری انتخابات قانونمند دارد، یکی از راه ها برخورد با ائتلاف هایی است که جایگاه رسمی و قانونی ندارند.

رضویان راد گفت: این تشکل ها و ائتلاف ها باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرند، حال آنکه فقط در آستانه انتخابات مکان یا مغازه ای را به عنوان ستاد و دفتر ائتلاف بازگشایی و در همین مدت فعالیت انتخاباتی می کنند.

۵۲ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی و با ۷۹ دفتر شهرستانی در استان حضور دارند که فعالیت برخی از آنها محدود به دوره انتخابات است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور، در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی در۱۲ حوزه انتخابیه این استان و هشت نامزد مجلس خبرگان برای کسب ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

دلیل غیبت آیت‌الله امامی‌کاشانی در انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان درباره ادعای مطرح شده در خصوص عدم احراز صلاحیت آیت الله امامی‌کاشانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آیت‌الله امامی کاشانی از بزرگان انقلاب اسلامی هستند و بعد از بررسی و تایید صلاحیت ایشان اعلام شد که به دلیل وضعیت جسمانی از حضور در این انتخابات انصراف دادند.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در نشستی خبری که در سالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، به ارائه گزارشی از موارد در دستور کار شورای نگهبان طی روزهای گذشته پرداخت و گفت: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری و طرح اصلاح ماده ۱ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از مواردی است که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. همچنین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و طرح اصلاح قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی در جلسات شورای نگهبان با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

۱۰۲ شعبه اخذ رای آماده ی انتخابات مجلس در خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر گفت : در انتخابات مجلس پیش رو ۱۰۲ شعبه ثابت و سیار در خرمشهر در نظر گرفته شده است.

مسعود خواست خدایی فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۸۵ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار برای جمع‌آوری آرای مردم شهرستان خرمشهر در انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است.

به گفته او نشست‌های توجیهی و آموزشی برای بازرسین، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب انتخابات برگزار شده است‌.

این مسئول گفت: چهار عنصر محوری برگزاری انتخابات از نگاه رهبر معظم انقلاب و با تمرکز بر موضوع سلامت انتخابات، بر ضرورت آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه انتخابات اسفندماه امسال تاکید کردیم.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی صرفا وظیفه آماده کردن زمینه مناسب برای انتخاباتی پرشور و سالم را به عهده دارند و حق استفاده از هیچ بخشی از بیت المال و امکانات دولتی برای تبلیغات داوطلبان را ندارند.

«قصه‌های صندوق» با محوریت انتخابات به‌زودی از شبکه دو سیما

مینی سریال ۵ قسمتی «قصه‌های صندوق» که به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی در مرکز سیما فیلم تهیه و تولید شده است با محوریت انتخابات به‌زودی از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

در این مجموعه که به صورت اپیزودیک است و هر قسمت آن نام و داستان مستقلی دارد، بازیگرانی همچون سیروس همتی، نیلوفر شهیدی، سیروس میمنت، نفس جافری، علی استادی، محمودرضا قدیریان، شهرام شکیبا، آرش نوذری و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

هر قسمت از این مجموعه با حضور بازیگرانی متفاوت از قسمت قبلی است.

ابطحی: لیست نداریم ولی اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکردند

عضو مجمع روحانیون مبارز درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم‌ با فهرستی به سرلیستی علی مطهری گفت: اینکه جبهه اصلاحات ایران در تهران لیستی ارائه نمی‌کند با بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب منافاتی ندارد.

«محمدعلی ابطحی» در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران به نکته مثبت بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح طلب اشاره کرد و افزود: این بیانیه نگاه مستقلی را ارائه می کند که قابل توجه است چون صاحب نظر و رای هستند. ضمن اینکه شرکت در انتخابات یک‌ اقدام فردی بشمار می رود و هر کسی باید خودش تصمیم بگیرد که شرکت کند یا نه اما این حضور یک وظیفه ملی است.

ابطحی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند، درباره ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالی ها گفت: به نظر می رسد که ائتلاف رسمی شکل نگرفته و از طرفی در تهران هم نامزدی ندارند اما ائتلاف ویژه ای نیست که بخواهند از آن سخن گفت.

رئیس دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات درباره تشکیل فراکسیون قوی در مجلس آینده توضیح داد: بعید است که فراکسیون قوی از سوی اصلاح طلبان در مجلس آینده شکل بگیرد ممکن است یک یا دو نفر اصلاح طلب عضو فراکسیون شوند اما این دلیل بر فراکسیون قوی نیست.

ابطحی در بیان رویکرد مجمع روحانیون مبارز در انتخابات گفت: رویکرد عمومی مجمع همان راهبرد جبهه اصلاحات است.

وی درباره اینکه آیا مجمع روحانیون مبارز برای خبرگان فهرستی ارایه خواهد کرد گفت: بین جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در فهرستی که منتشر شده اختلاف وجود دارد اما ما در خبرگان رهبری نامزدی نداریم.

برگزاری ۷۵ نشست بصیرتی ویژه انتخابات در استان یزد

حجت الاسلام مرادی زاده، جانشین مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد اظهار کرد: در راستای عمل به فرامین فرمانده معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین و اهمیت انتخابات اسفند ماه، با همکاری فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج و مساعدت مسئولان ادارات در سطح استان، نشست‌های بصیرتی برگزار شد.

وی عنوان کرد: جلساتی با عنوان نشست بصیرتی با محوریت انتخابات و با حضور هشت نفر از سخنرانان کشوری از جمعه ۲۷ بهمن تا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه به تعداد ۷۵ نشست در سطح استان در حال برگزاری است.

مرادی زاده ادامه داد: این نشست ها با حضور کارمندان، روحانیون و طلاب، بسیجیان، آحاد مردم و رأی اولی ها در سطح تمام شهرستان های استان یزد برگزار می شود.

۷۵۰ میلیون تومان میزان هزینه کرد هرداوطلب انتخابات مجلس در حوزه مرکزی

حبیب بهادری سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۶/۱۱/۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی گفت : بر اساس ماده ۵ این قانون، حداکثر هزینه هر نامزد انتخاباتی، در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی ‌های هر حوزه انتخابیه با پیشنهاد وزارت کشور به تأیید هیأت مرکزی نظارت می ‌رسد که بر این اساس هر کدام از داوطلبین محترم انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی بندرعباس (قشم ،حاجی آباد،خمیر و ابو موسی )می توانند تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان هزینه کرد درانتخابات داشته باشند.

وی افزود : بر اساس تبصره ۴ ماده ۵ این قانون، میزان کمک و هدایای هر شخص حقیقی به یک نامزد یا مجموع نامزدها جهت تأمین هزینه‌ های انتخاباتی، حداکثر به میزان بیست ‌درصد(۲۰%) سقف هزینه‌ انتخاباتی نامزد مقرر در این ماده است.

راه اندازی ۹ کانال انتخاباتی در شبکه استانی صدا وسیمای مرکز کرمان/ از شش گنج تا طلای سبز

احمد علیرمضانی مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان از راه اندازی ۹ کانال انتخاباتی در شبکه استانی صداوسیما کرمان خبرداد و گفت: تلاش جهادی همکاران در حوزه فنی مثمرثمر واقع شد و استان پهناور کرمان در ردیف دوم و یا سوم از نظر تعداد کانال در سطح کشور قرار دارد.

مدیر کل صدا وسیما مرکز کرمان درخصوص نامگذاری کانال‌های انتخاباتی گفت: در حوزه انتخابیه کرمان و راور با لوگو استانی کریمان، زرند و کوهبنان با نام زراوند، کهنوج و منوجان و قلعه گنج و رودبار جنوب و جازموریان و فاریاب با نام شش گنج، رفسنجان و انار با نام طلای سبز، جیرفت و عنبراباد را با نام سبزواران، سیرجان و بردسیر را با نام سمنگان، بم و ریگان و فهرج و نرماشیر وگنبکی با نام نخل و شهربابک با نام میمند که بر طبق عرف هر شهرستان نامگذاری کرده ایم.

علیرمضانی تاکید کرد: شهروندان با جستجوی این کانال‌ها در دستگاه‌های گیرنده می‌توانند برای اطلاع و آگاهی از صحبت‌های نامزدهای انتخاباتی درجهت انتخاب درست و صحیح کاندیدها، از گفتگوها در مناظرات استفاده کنند.

تا روز انتخابات صلاحیت و رفتار داوطلبین رصد می شود

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند گفت: دغدغه همه مجریان برگزاری انتخابات قانونمند در مراحل مختلف برگزاری آن است و با حساسیت و دقت بالا مُرّ قوانین اجرا می‌شود؛ و رفتارهای تبلیغی و تخریبی داوطلبین انتخابات تا روز انتخابات رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان انتخابات با قانونمداری به رقابت سالم بپردازند، افزود: طبق قانون انتخابات، هنوز زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی نیست، اما متاسفانه برخی از داوطلبین اقداماتی از قبیل نظر سنجی و برگزاری نشست‌های تبلیغی را تدارک دیده اند که بعضا تصاویر و فیلم‌های آن نیز در سطح شهرستان، استان و کشور نیز منتشر شده که به هیچ عنوان در شان و منزلت یک داوطلب انتخاباتی نیست و اسباب تمسخر را نیز فراهم کرده است.

موافقت با درخواست ۵۲۰ نفر از نامزدهای انتخابات که خواستار تغییر حوزه انتخابیه خود شده بودند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۵۲۰ نفر از نامزدهای انتخابات خواستار تغییر حوزه انتخابیه خود شده بودند که با اکثر این درخواست‌ها موافقت شد.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha