دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معصومی

حوزه/ حجت الاسلام معصومی گفت: پذیرش ولایت خدا کار انسان را حل می کند و همین امر محبت انسان نسبت به خدا را افزایش می دهد، در مناجات شعبانیه نیز می‌خوانیم که خدایا ما را به آن مقامی برسان که محبتت به ما بیشتر شود و گرنه اگر قرار باشد بر سر دنیا دعوا کنیم، هیچ فایده‌ای ندارد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد علی معصومی استاد اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، امروز سه شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲ در درس اخلاق در نماز خانه این مدرسه برگزار شد، به موضوع ولایت خدا پرداخت و اظهار داشت: پذیرش ولایت خدا کار انسان را حل می کند و همین امر محبت انسان نسبت به خدا را افزایش می دهد، در مناجات شعبانیه نیز می‌خوانیم که خدایا ما را به آن مقامی برسان که محبتت به ما بیشتر شود و گرنه اگر قرار باشد بر سر دنیا دعوا کنیم، هیچ فایده‌ای ندارد.

وی افزود: هیچ کس در این عالم به فکر ما نیست مگر خداوند و هیچ کس نمی‌تواند برای ما کاری انجام بدهد، الا خدا، حتی اگر مریض شویم، گاهی اوقات پزشکان هم نمی‌توانند کاری کنند. ما نباید سرمان را در برف کنیم و این حقیقت‌های زندگی را نبینیم.

تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس به سخنان امام خمینی(ره) اشاره کرد که فرمودند: «ای روحانیت، بترسید از اینکه تهذیب نشوید و وارد جامعه شوید، که هم خودتان را خراب می‌کنید و هم جامعه را به فساد می‌کشانید».

حجت الاسلام والمسلمین معصومی، به داستان مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی اشاره کرد و گفت: بعد از ورود به قم، همواره به منزل علما می‌رفتند. به ایشان گفته شد که کمی هم استراحت کنید در پاسخ فرمودند: «من تحت ولایت خدا هستم و استراحتی ندارم».

وی تأکید کرد: تهذیب نفس باید از اولویت‌های زندگی ما باشد. ما باید از خودپسندی، غرور، قبیله‌گرایی و غیره دوری کنیم. هر چه که از دنیا می‌آید، باید بزنیم کنار. نباید به دنبال عناوین و القاب باشیم. دنیا تاریک است و اگر از آن جدا نشویم، همیشه در ظلمت خواهیم بود. تنها چیزی که انسان را نجات می‌دهد، پذیرش ولایت خدا است. کسی که با خداست، خدا همه ثروت‌ها را دارد. خدا هر روز هست و ما نباید ناامید باشیم. به امید آنکه در این ماه شعبان، با تهذیب نفس و دوری از دنیا، محبت خدا را در دل‌هایمان افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha