جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347893
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
15

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان این که همه مسائل مانند توحید مشروط به پذیرش ولایت است گفت: انسان اگر در دایره محبت امامان (ع)قرار بگیرد، هرگز گرفتار و منحرف نخواهد شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین همتیان، امروز در درس اخلاق که با موضوع آثار محبت به اهل بیت(ع) در مدرسه  علمیه بقیه الله قم  تحت اشراف آیت الله ناصری اصفهانی برگزار شد گفت: انسان دو وظیفه  مهم محبت و ولایت نسبت به اهل بیت(ع) دارد. هر کدام از این دو مسئله موضوعی گسترده درباره معصومین(ع) است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: درباره اهمیت ولایت همین اندازه بس که همه مسائل مانند توحید مشروط به ولایت است؛ یعنی ولایت اهل بیت(ع) مهر قبولی همه اعمال است.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان خاطر نشان ساخت: محبت هم مانند ولایت است روایات زیادی در باب محبت معصومین(ع) آمده و همه بیانگر اهمیت قضیه است.

 وی گفت: محبت نعمتی است که خدا به انسان عنایت کرده، ولی بعضی نعمتی ها ازبین رفتنی است و تنها مربوط به این دنیا است؛ مانند نعمت دست و اعضاء جوارح، بعضی نعمت ها ابدی است و نجات دهندۀ انسان در تاریکی و ظلمت عالم برزخ است.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان اظهار داشت: محبت آثار و برکاتی دارد از جملۀ آن برکات طهارت روح، بهشتی شدن انسان و هماهنگی و همرنگی با معصومین(ع) است.

وی خاطر نشان ساخت: انسان اگر در دایره محبت امامان (ع)قرار بگیرد، هرگز گرفتار و منحرف نخواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم در ادامه افزود: طلبگی یکی از برکاتی بود که خدا به شما عنایت کرده و این لطف خدا است و باید برای این  لطف و نعمت ارزش قائل شد و قدر آن را دانست و از این فرصت برای بهتر زیستن و تعلیم و تربیت جسم و جان بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان اظهار داشت: این مکانها جاهای مقدسی است؛ چون جوانان پاکی مثل شما در آن حضور دارند و در هر مکانی که پاکان عالم حضور داشته باشند و با خدا همدم و همراز باشند؛ ملائکه الله هم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha