یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همتیان

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: اگر آدمی بخواهد،نسبت به علوم مختلف از جمله حقوق و فلسفه آفرینش بپردازد، ابتدا باید خلقت انسان را بشناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ،حجت الاسلام والمسلمین همتیان شنبه شب در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه علوی که درسالن اجلاس این مدرسه برگزارشد، با اشاره به روایت  «الدنيا سوقٌ، ربح فيها قومٌ و خَسِرَ آخرُون» اظهارداشت:دنیا بازاری است که بعضی از انسان ها در آن سود کرده  سعادتمند شدند و برخی ها خسارت جبران ناپذیری چون شقاوت را  پس انداز کردند.

وی با بیان این که عدم شناخت انسان بزرگترین عیب بشر امروز است افزود: اگر آدمی بخواهد،نسبت به علوم مختلف از جمله حقوق و فلسفه آفرینش بپردازد، ابتدا باید خلقت  انسان را بشناسد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم تصریح کرد:تمام انبیا،اولیا و قرآن کریم، همه در صدد شناساندن انسان  بوده همان طوری که خداوند متعال در قرآن بر «علیکم انفسکم.... » تاکید می کند.

این استاد اخلاق حوزه بیان داشت: اِنَّ الدُّنْیا... مَسْجِدُ اَحِبّاءِ اللّهِ وَ مُصَلّى مَلائِکَةِ اللّهِ وَ مَهْبِطُ وَحْىِ اللّهِ وَ مَتْجَرُ اَوْلِیاءِ اللّه ؛دنـیـا... سـجـده گـاه دوسـتـان خـدا و مـحـل نـمـاز و دعـاى مـلائکـه خـدا و مـحـل فـرود آمـدن وحـى خـدا و محل تجارت اولیاء و دوستان خداوند است .

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خطاب به طلاب و فضلای مدرسه علوی اظهارداشت: از همین جوانی باید دنیای خود را با محصول پربار تقوا، بکاریم تا در آخرت خوب برداشت داشته باشیم.

وی با بیان این که برخی ها مانع خیررسانی به دیگران می شوند افزود: بعضی از افراد در جامعه هستند، مانند سنگ عمل می کنند نه تنها خودشان خیری به جامعه   نمی رسانند، بلکه موجب عدم خیررسانی دیگران نیز می شوند .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان  قم در بخش دیگری از سخنان خود، خدا محوری،اخلاق و اهل بیت(ع) را سه عنصر سعادت بخش انسان در دنیا و آخرت ذکر کرد  و گفت: در روایت قدسی از نبی مکرم اسلامی؛ مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه ؛ هرکس من را طلب می کند می یابد مرا، و کسیکه مرا یافت می شناسد مرا، و کسیکه من را دوست داشت، عاشق من می شود و کسیکه عاشق من می شود، من عاشق او می شوم و کسیکه من عاشق او بشوم، او را می کشم و کسی که من او را بکشم، خونبهایش بر من واجب است، پس خون بهای او من هستم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان تاکید کرد: اخلاق و اهل بیت(ع) دیگر سرمایه های مهم شیعیان به شمار می رودو لذا طلبه ها باید اهل بیت(ع) را به عنوان یک سرمایه بسیار ارزشمند همواره داشته باشند .

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha