جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همتیان معاون تهذیب قم

حوزه/ مراسم ترحیم والد حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که دیشب پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای قم برگزار شد، مسئولان حوزه، آیت الله مصباح یزدی و جمع کثیری از اساتید و طلاب حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در این مراسم گفت: یکی از عیوب بزرگ انسان، فراموشی حقیقت زندگی و عدم شناخت از خود و خدا و دنیا و آخرت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: اگر نگاه درستی به انسان می شد این چنین سرنوشت انسان ها گرفتار پلشتی ها و پلیدی ها نبود و امروز شاهد این همه گناه نبودیم.

این استاد اخلاق حوزه گفت: غفلت انسان است که باعث دوری او از این حقیقت شده است، زیرا او از این حقیقت دور شده است که انسان ابدی است و خداوند انسان را برای رسیدن به ابدیت خلق کرده است.

وی اظهارکرد: ابدیت انسان از کل جهان نیز بالاتر است و هیچ چیز ارزش آن را ندارد که انسان بخواهد خود را در منجلات فرو ببرد، زیرا در این دنیا عده ای سود کرده و بهشتی می شوند و عده دیگر متضرر می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان خاطرنشان کرد: هنر بزرگی که انسان باید در زندگی داشته باشد، هنر بهشتی شدن است؛ انسان برای جهنمی شدن خلق نشده است زیرا خداوند متعال انسان را دوست دارد و دوست ندارد که انسان جهنمی شود ولی انسانهایی که لجاجت می ورزند و حاضر به توبه و بازگشت نیستند جهنم را در خواهند یافت.

وی گفت: انسان هایی که فضولات دنیا شده اند در جهنم جای خواهند گرفت، زیرا خود را خرج دنیا کرده اند؛ در حقیقت بهای وجودی انسان، بهشتی شدن است و انسان در همین دنیا نیز می تواند بهشتی شدن را تجربه کند.

وی اظهارکرد: بهشت جای امنیت و صلاح و سلام و سلامت و عشق و صمیمت و گذشت است و هیچ صفت رذیله و لغوی در بهشت وجود ندارد و انسانی که در دنیا چنین رویکردی دارند در حقیقت بهشت را در زمین تجربه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان کرد: انسانی که در دنیا گرفتار قید و بندهای نفس و خودپسندی ها نباشد می توانند بهشت را دریابند؛ انسانی که اهل پرخاشگری و دروغ و ریاست طلبی باشند جایی در بهشت ندارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha