دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یزدی رسالت

حوزه / مراسم هفتمین روزدرگذشت آیت الله حسین یزدی اصفهانی با حضور آیت الله العظمی سبحانی و آیات یزدی، مقتدایی، استادی ، علوی بروجردی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه قم و دیگر شخصیتهای حوزوی در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین همتیان در این مراسم به روایتی از حضرت علی (ع)  در مورد جایگاه رفیع و بلند علم و عالم که فرموده‌اند «کسی که علم و عالم را تکریم کند مثل  این است که خدای متعال را احترام و عزت کرده است» اشاره کرد و گفت: هیچ دین و مکتبی مانند مکتب اسلام،  برای جایگاه علم و عالم ارزش قائل  نشده است.

وی افزود: همه انسانها روزی از دنیا خواهند رفت، ولی خصوصیات اخلاقی و اجتماعی که در ائمه طاهرین(ع) وجود داشت، موجب  ماندگاری آنها در جامعه و در قلب مردم شد.

حجت الاسلام  والمسلمین همتیان به تلاش های دشمن برای خاموش کردن حقانیت اسلام اشاره کرد و ابرازداشت: دشمنان درصدد بودند تا نور حق را خاموش کند ولی هر چه تلاش کردند به موفقیتی نرسیدند، زیرا نور اهل بیت (ع) حقیقتی است که در قلب مردم تجلی کرده و برای ابد ماندگار خواهد شد.

معاون تهذیب  حوزه علمیه استان قم گفت: حضور چند میلیونی مردم در اربعین امسال نشانه دیگری بر حقانیت اسوه صبر و شکیبایی، ایمان و تقوا یعنی معصومین(ع) به خصوص امام حسین (ع) است، زیرا اگرچه دشمنان معصومین (ع) را به شهادت رسانیدند، ولی هرگز نتوانستند ارادات، محبت و عشق به اهل بیت (ع) را از قلب عاشقان بیرون کنند.

 حجت الاسلام  والمسلمین همتیان خاطرنشان ساخت: عالمان دین نیز با فداکاری که در عرصه های مختلف علمی، اخلاقی، دفاع از حق و حقیقت به نمایش گذاشته اند، توانسته اند در جامعه ماندگارشوند.

وی ادامه داد: عالمان دین کسانی اند که سالها در محضر دین زانو زدند و معارف الهی را فراگرفته اند و کسب علم کردند. بنابراین عالمان دین هم زنده اند، زیرا برای جامعه مفید و سازنده هستند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان اظهار داشت: بزرگانی مانند شیخ مفید، سید رضی و مرحوم آیت الله حائری یزدی نمونه بارز عالمان دین بودندکه با تلاش های علمی و اخلاقی فراوان توانسته بودند، شاگردان زیادی را در نجف تربیت کنند و احیاء گر حوزه علمیه قم باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: امام خمینی (ره) یکی دیگر از ثمرات بزرگ حوزه علیمه قم است. این شخصیت با مجاهدت های فراوان در عرصه های مختلف توانست انقلابی بعد از انقلاب امام حسین (ع) به جهان کند.

وی  افزود: مرحوم آیت الله حسین یزدی نیز یکی دیگراز ثمرات همین حوزه ها و انقلاب است که  توانست در همین حوزه و انقلاب خود را از همه جهات تجلی بدهد و برای نظام، انقلاب و جامعه مفید و سازنده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان  در پایان اظهار داشت: عالمان شیعه مرزبانان دین در مقابل هجمه  دشمن هستند و اجازه نمی دهند دشمن به مرزهای اعتقادی جوانان و جامعه نفوذ کند و گزندی به دین وارد کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جمعي از طلاب مدرسه رسالت IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    انشا الله كه شخص مناسبي جهت مديريت مدرسه رسالت معرفي گردد از مسئولين مركز عاجزانه تقاضا داريم از طلاب مدرسه حتما نظر سنجي كنند