یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یزدی رسالت

حوزه/ همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حسین یزدی اصفهانی با حضور مدیر حوزه علمیه استان قم، معاونین و مدیران مدارس در مدرسه علمیه رسالت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی کیا، دراین مراسم با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره آن علم ربانی گفت: انبیاء، اولیاء و عالمان دین الگوی جامعه می باشند و این امر زمانی محقق می شود که این گروه در مسیر حق و حقیقت گام بردارند و لحظه ای از مسیر کمال دور نشوند.

وی افزود: انبیاء، اولیاء و عالمان آمده اند تا مردم از انحراف بیرون بیاورند و به مردم بگویند این مسیری که در آن قراردارید مسیر خطرناکی است و با آگاهی از این مسیر، بهتر می توانید راه باطل را از حق تشخیص بدهید.

استاد مدرسه علمیه رسالت به دوران امامت امام حسن عسکری(ع9 اشاره کرد و اظهار داشت: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) از لحاظ سیاسی و ستم ظالمان و بدترین زمانها بود، زیرا دشمن به خوبی می دانست منجی آخر الزمان از دامن این امام همام پا به عرصه وجود خواهد گذاشت. به همین دلیل تمام حرکات امام را زیر نظر داشت.

وی افزود: آن امام(ع) در این شرائط سخت لحظه ای از تبلیغ دین و تربیت شاگرد درست برنداشتند و در این مدت شاگردان زیادی  درتخصص های  مختلف تربیت کردند و برای نشرآموزه های اسلام به مناطق مختلف فرستاده اند.

 استاد حوزه گفت: امام حسن عسکری(ع) با انواع شبهات از سوی دشمن مواجه بود همه آنها را رصد می کرد و پاسخ متقن و قانع کننده ای می داد.

وی در ادامه به شخصیت مرحوم آیت الله حسین یزدی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: آن عالم ربانی برای تعلیم و تهذیب شاگردان مکتب جعفری (ع) از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرد و توانست در عرصه های مختلف علمی خدمات شایسته ای به حوزه و طلاب بکند.

 حجت الاسلام حسینی کیا در پایان گفت: مرحوم آیت الله یزدی تنها به دنبال خدمت به دین، نظام و حوزه بود نه ریاست و دنیا طلبگی و همین عامل  موجب محبوبیت ایشان در بین طلاب و فضلا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha