یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز

حوزه/ حجت الاسلام حسن رجبی از اساتید مرکز تخصصی نماز به سؤالی پیرامون جذب دانش آموزان به نماز پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن رجبی از اساتید مرکز تخصصی نماز به سؤالی پیرامون جذب دانش آموزان به نماز پاسخ داد که این پرسش و پاسخ تقدیم شما خواهد شد:

سؤال:

بنده مربی طرح امین متوسطه اول دخترانه هستم.

میشه لطفا اگر راهکاری برای جذب دانش آموزان به نماز در مدرسه دارید عنوان بفرمایید؟

جواب:

نکته اول این است که مربی باید به بحث اعتمادسازی توجه ویژه ای داشته باشد.

وقتی یک فرصت خوبی دارید، باید در کنار آن، اعتمادی را ایجاد کنید تا توسط این اعتماد یک ارتباطی صورت بگیرد؛ در غیر این صورت نه ارتباطی صورت می گیرد و نه به کلام شما توجهی خواهد شد.

شاید بهترین راهکار در بحث اعتماد سازی این باشد که شما صحبت های آنها رو خوب بشنوید و حتی بعضا وقتی مخالف حرفهایشان هستید، اصل شنیدن باعث می شود که احساس کنند گوش شنوایی برای شنیدین حرف های آنها وجود دارد.

نکته دوم این است که بحث رازداری هم باید رعایت شود، بدین صورت که اگر نکته ای گفته شود به مدیر مدرسه و معلمان و خانواده ها تا جایی که امکان دارد گفته نشود و خودتان بدون دخالت آنها حل کنید؛ چون اگر از طرف آنها احساس شود که حرفهایشان جای دیگر درز می شود، این اعتماد از بین می رود.

مقدمه ارتباط گیری اعتماد است. برگزاری کلاس های جذاب و شاد برای کودکان باعث اعتماد سازی می شود. به صورت کلی شروع این ارتباط از علائق است، یعنی چیزهایی که بچه ها به آنها علاقه دارند.

به عنوان مثال شما می توانید کمک کنید که کلاس های ورزش پربارتر و منظم تر باشد یا به برنامه های شاد در ایام شادی و میلاد، شکل و انسجام خاصی بدهید؛ همین امر باعث ارتباط گیری می شود و در آن موقعیت می توانید نکات مهم را به گوششان برسانید.

نکته سوم بحث درک نیازهای بچه ها در این سنین است؛ چون دختران سیزده چهارده ساله دوست دارند که با یک نفر به صورت بحث و گفت و گو ابراز محبت کنند.

شما باید این موارد را به اطلاع اولیای دانش آموزان برسانید و خدای ناکرده در صورت عدم رعایت این موارد بچه ها گوشه گیر و افسرده می شوند و زمینه برای ارتباط با جنس مخالف آماده می شود.

این بحث مقدمه ای برای دعوت به نماز است؛ اما در مورد خود نماز، نمازخانه تمیز و شکیل خیلی به جذب و رغبت دانش آموزان به سمت نماز کمک می کند.

آوردن یک امام جماعتی که نمازش را خیلی آرام نخواند، باعث خستگی بچه ها نشود و بین دو نماز صحبت های کوتاه و جذابی داشته باشد تا بتواند بچه ها را به نماز جذب کند.

در آخر هم اینکه برنامه های شاد را در خود نمازخانه و در موقعیت نمازخانه اجرا کنید که این خود باعث می شود که بچه ها به نماز رغبت پیدا کنند.

صوت جلسه

منبع: مرکز تخصصی نماز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha