شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/در استان لرستان سه کاندیدا در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری،جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

لرستان سه کاندیدا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری دارد که از این تعداد ۲ نفر به مجلس خبرگان رهبری راه خواهند یافت که در این گزارش کاندیداهای این دوره را معرفی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی متولد سال ۱۳۲۵ در خرم‌آباد در سال ۱۳۴۰ وارد حوزه علمیه کمالیه شهرستان شد و در سال ۱۳۴۲ برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم عزیمت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی موفق شد که قبل از سال ۱۳۴۵ در دروس خارج شرکت کند و برای اولین سال‌های راه‌اندازی امتحانات کتبی و شفاهی جایزه ویژه را از مرحوم آیت‌الله گلپایگانی(ره) دریافت کند.

وی از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۴۵ دروس خارج فقه و اصول را تا سال ۱۳۵۷ به‎صورت مستقیم و مستمر در دستور کار خود قرار داد و در طول این مدت از دروس آیات عظام سلطانی، محقق داماد، میرزاهاشم آملی، حاج شیخ مرتضی حائری، منتظری، مشکینی، وحید خراسانی، حاج شیخ جواد تبریزی، سید کاظم حائری، شبیری زنجانی و آقامحمّد شاه‌آبادی استفاده کرد و بیشترین بهره درسی وی در درجه اول از مرحوم «میرزا هاشم آملی» بود.

آیت‌الله میرزا هاشم آملی در سال ۱۳۵۲ اجتهاد حجت الاسلام والمسلمین نیازی را شفاهاً تأیید و تصدیق کرد و در سال ۱۳۵۴ مرتب بالاتر اجتهاد او را تصدیق کردند.

از جمله آثار علمی حجت الاسلام والمسلمین نیازی تقریرات دروس فلسفه و عرفان و رساله ترتب و تزاحم است.

وی در نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴)، با مشی اصولگرایی در فهرست جامعتین، در حوزه لرستان با کسب ۳۸۲۵۲۳ رای از مجموع ۸۸۴۱۴۴ رأی برابر با ۴۳٫۲۶٪ آرا در جایگاه دوم وارد دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی در بروجرد به دنیا آمد، پدرش مرحوم آیت‌الله ماشاءالله مروجی، عالمی زاهد بود و در بین لرستانی‌ها احترامی ویژه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی دروس مقدماتی و سطح را نزد اساتیدی همچون آیات اشتهاردی، ستوده، پایانی و اعتمادی به انجام رسانید و در مقطع تخصصی دروس خارج از اساتیدی همچون حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی (ره)و میرزا جواد تبریزی(ره) بهره برد.

سابقه تدریس خارج فقه و اصول و تدریس در دانشگاه‌های کشور، عضویت در هیئت‌ تحریریه سه مجله تخصصی فقهی و تألیف بیش از هفتاد مقاله عملی - پژوهشی از جمله سوابق وی می باشد.

ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی، ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مستقر در قم و عضویت در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از جمله فعالیت‌های حجت الاسلام والمسلمین مبلغی است.

تاریخ تطور قواعد فقهی، جهانی‌شدن و جهان اسلام، موسوعه الاجماع فی الفقه الامامی نیز از جمله تألیفات پرشمار حجت الاسلام والمسلمین مبلغی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی متولد ۱۳۴۰ در روستای بهار اردهال و پسرش نیز متولد سال ۱۳۶۶ و دانشجوی دکترای حقوق خصوصی در دانشگاه کاشان است.

ثبت‌نام‌ همزمان وی و پسرش در دوره قبلی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اتفاقات جالب آن دوره بود که در بسیاری از رسانه‌ها منعکس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در انتخابات ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که یکی از زیر مجموعه‌های شورای‌ عالی جامعه مدرسین است به‌عنوان رئیس انتخاب شد.

دبیر تشکل اساتید ولایی حوزه‌های علمیه قم از دیگر سمت‌های حجت‌الاسلام سلیمانی است.

وی از سال ۱۳۹۱ نیز امام‌ جمعه مشهد اردهال از توابع کاشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha