شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید و تکریم از ملت شریف ایران و دعوت به مشارکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از صاحبان سخن و جهاد گران عرصه تبیین می‌خواهد ضمن تشریح معیارهای انتخاب اصلح با تواصی سیاسی و امر به معروف، به تبیین حق و تکلیف بودن انتخابات بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران یک مفهوم ارزشمند و هویت ساز است. اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) با حمایت و پشتیبانی گسترده مردم در میهن اسلامیمان ایران به حاکمیت رسید و اسلام خواهی مردم، ایران را به عزت و اقتدار رسانده است.

انقلاب اسلامی نشان داد شأن حضور مردم در تعیین سرنوشت خود یک شأن نمایشی و تشریفاتی نیست و مردم با حضور در انتخابات‌ها، قدرت و اراده خود را در انتخاب حاکمان، مدیران و نمایندگان به منصه ظهور می‌رسانند.

امسال در آستانه تحقق یک حماسه‌ی بزرگ در زمینه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم؛ هر کدام از این دو مجلس نقش مؤثری در استحکام بخشی به نظام اسلامی دارند.

ملت شریف ایران برخلاف ادعای برخی جریانات سیاسی و بدخواهان، پای کار نظام اسلامی هستند و هرگز اسیر روایت سازی‌های دشمنان نشده و نخواهند شد و انتخابات پیش رو را همچون دیگر حماسه آفرینی‌ها، در تاریخ عزت و عظمت ایران ثبت خواهند کرد.

إن‌شاءالله که بتوانیم شکر نعمت جمهوری اسلامی و نعمت انتخابات را به جا بیاوریم و در این مدت باقیمانده تا انتخابات وظایف و تکالیف خود را نسبت به انقلاب اسلامی، و مردم به نحو احسن ادا کنیم.

تبیین اهمیت انتخابات و بسیج مردم به سمت صندوق‌های رأی یک جهاد ارزشمند و مبارک است و إن‌شاءالله به مدد الهی در رونق بخشیدن به این مجاهدت ملی فعال باشیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید و تکریم از ملت شریف ایران، ضمن دعوت به مشارکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از صاحبان سخن و جهاد گران عرصه تبیین می‌خواهد ضمن تشریح معیارهای انتخاب اصلح با تواصی سیاسی و امر به معروف، به تبیین حق و تکلیف بودن انتخابات بپردازند و اهمیت و تأثیر گذاری انتخاب صالحان را یاد آور شوند.

اهمیت مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌طلبد افرادی را به نمایندگی خود برگزینیم که بیشترین قرابت فکری را با آرمان‌های انقلابمان دارند و در این زمینه توجه ویژه به معیارهای انتخاب اصلح در کلام امام بزرگوار (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) یک امر ضروری و روشنگر است.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha