شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ تاکنون بیش از ۲۰ تن از علما و ائمه جمعه اهل تسنن به صورت جداگانه در بیانیه و اطلاعیه های خود حضور در انتخابات را واجب شرعی دانسته و از مردم ایران و همچنین پیروان اهل سنت برای حضور در انتخابات دعوت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

نامزدها تا فردا صبح می‌توانند از انتخابات انصراف دهند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: نامزدهای انتخابات مجلس می‌توانند تا ساعت ۸ صبح فردا از دور رقابت‌ها انصراف دهند.

حجت الاسلام یعقوبی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: مستند به ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقرر شده هر یک از نامزدهای انتخابات مجلس می‌توانند با مراجعه به سامانه اعلامی وزارت کشور حداکثر تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی گیری انصراف خود را ثبت کنند.

او افزود: آخرین مهلت برای اعلام انصراف از داوطلبی انتخابات تا ساعت ۸ صبح فردا سه شنبه هشتم اسفند است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: انصراف پس از این زمان پذیرفته نخواهد بود.

معاون فرماندار گنبدکاووس به سبب تخلف انتخاباتی برکنار شد

«عبدالحمید گوگلانی» معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس به دلیل حمایت از یک نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان از سمتش برکنار شد.

فرماندار گنبدکاووس گفت: رعایت قانون و دستورالعمل‌ تبلیغات انتخاباتی به‌خصوص رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مدیران ادارات و نهادها ضروری است.

مهدی دهرویه اضافه کرد: حمایت یا تخریب نامزدها از سوی اشخاص حقوقی که در قانون به آن اشاره شده، جرم بوده و با متخلف بدون کوتاهی برخورد خواهد شد.

دهرویه بیان داشت: رای مردم حق الناس است و صیانت از آن از سوی مجریان و ناظرین برگزاری انتخابات یک تکلیف قانونی و شرعی می‌باشد.

باعزل معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس، «محمدجان پاشی‌زاده» به عنوان سرپرست جدید این معاونت، معرفی شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که برای کسب آن ۳۸ نامزد تایید صلاحیت شده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود

دستورات انتخاباتی رئیس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه امروز دوشنبه (هفتم اسفند) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به در پیش بودن یازدهم اسفند، موعد برگزاری انتخابات «ششمین دوره مجلس خبرگان» و «دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» ضمن مهم و حساس خواندن این دو انتخابات، اظهار داشت: به تمامی مسئولان و مقامات قضایی در سراسر کشور دستور می‌دهم که در راستای کمک به سلامت و امنیت انتخابات یازدهم اسفند، کلیه تدابیر لازم را اتخاذ کنند و با بخش‌های مربوطه در دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، ناظران انتخاباتی، فراجا و نیروهای امنیتی، نهایت همکاری را به عمل آورند. همچنین تا روز انتخابات، قضات مستقر و کشیک در شعب مربوطه قضایی حضور مداوم داشته باشند و به محض وصول گزارشی دال بر وقوع تخلف و یا جرم انتخاباتی، مقام قضایی مربوطه به سرعت به موضوع ورود کند ، نگذارد زمان بگذرد و اثار سوء جرم در جامعه به باقی بماند و چنانچه موضوع، قابل پیشگیری است، تدابیر لازم با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اتخاذ شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همه احزاب و گروه‌های سیاسی و طیف‌های مختلف مردمی با سلایق و نگرش‌های مختلف، آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه هستند؛ در این میان دشمنان ما نهایت تلاش خود را به کار بسته‌اند تا صحنه را در دست بگیرند و مانع برگزاری انتخاباتی شایسته شوند؛ عده‌ای از عناصر غافل نیز خواسته یا ناخواسته مشغول همکاری با دشمن هستند و القائات کذبی را پمپاژ می‌کنند؛ البته قطعاً مردم بصیر و متدیّن ما تحت‌تاثیر این القائات کذب قرار نخواهند گرفت و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی در روز یازدهم اسفند یکبار دیگر جشن مردم‌سالاری دینی را گرامی می‌دارند.

مشارکت ۲۸۰ هزار معلم در برگزاری انتخابات مجلس

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از حضور حدود ۲۸۰ هزار معلم در پای صندوق‌های رأی به عنوان عوامل اجرایی شعب اخذ رأی خبر داد.

مصطفی پردلی در صفحه ویراستی خود نوشت: «طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، مطابق معمول، امسال هم قریب به ۲۸۰ هزار معلم از مجریان و مدارس نیز در محل اجرای انتخابات خواهند بود.

حضور پرشور معلمان، زمینه ساز حضور پرشور سایر اقشار در انتخابات رقابتی، سالم، ایمن، پرشور و مشارکتی پیش رو خواهد بود.»

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برگزار می‌شود.

خدمات ویژه پست برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

مدیر کل پست استان تهران گفت: در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۲ درتمامی باجه های معطله پستی در سطح پست استان کشیک برقرار شد.

عبدالرضا جنتی عطائی مدیر کل پست استان تهران گفت: در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۲ و با توجه به نیاز هم وطنان جهت همراه داشتن مدارک هویتی برای شرکت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تمامی باجه های معطله در سطح پست استان در تمامی ایام هفته، حتی در روز جمعه، یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ ، آماده تحویل شناسنامه افراد و سایر مدارک هویتی ( گذرنامه و گواهی نامه ) به مردم شریف استان تهران هستند.

مدیر کل پست استان تهران در ادامه افزود: برای تمامی صاحبان شناسنامه ها از طریق پست ، پیامک ارسال شده است و عزیزان می توانند با مراجعه به تمامی باجه های معطله مدارک هویتی خود را دریافت نمایند.

رقابت ۲۱۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در یزد/ تلاش برای انتخابات سالم و رقابتی

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در استان یزد چهار حوزه حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ۲۱۵ داوطلب برای انتخابات مجلس در استان با هم رقابت می‌کنند.

علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه اندیشیده شده است، گفت: در استان یزد ۶۸۲ شعب ثابت، ۱۸۵شعب سیار ۶۳۹ شعب شهری و ۲۲۸ شعب روستایی در نظر گرفته شده است.

او افزود: ۳۶۳ نفر برای دواطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، ۷ نفر در ابتدا و تعدادی اخیرا انصراف دادند و در حال حاضر۲۱۵ داوطلب با یکدیگر رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بیان داشت: در چهار مؤلفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به نحوی برنامه ریزی و عمل شده که انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه شاهد باشیم.

عزیزی ادامه داد: ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی شامل؛ (رئیس ستاد انتخابات تا فرمانداران بخشداران، عوامل پای صندوق‌های رای و شعب انتخابات و.) در سطوح‌های مختلف، آموزش‌های متعددی دیده اند و سازماندهی شده اند و در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

او با اشاره به رقابت داوطلبان در استان اظهار داشت: در حوزه اردکان ۳۱ داوطلب، تفت و مید ۴۱ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۴۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۹۷ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهلت زمانی سوم لغایت نهم اسفند فرصت دارند تبلیغات خود را انجام دهند و هرگونه تبلیغ در خارج از این زمان ممنوع است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

۱۴ نامزد انتخابات مجلس در گچساران انصراف دادند

۱۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از آغاز فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از ادامه رقابت منصرف شدند.

فرماندار گچساران گفت: این نامزدهای انتخاباتی که برای شرکت در رقابت سیاسی مجلس دوازدهمین ثبت نام کرده بودند، با مراجعه به فرمانداری این شهرستان انصراف خود را اعلام کردند.

روانبخش دیهیم خوب افزود: ۱۰۳ نفر در مرحله پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۵ نفر ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس را نهایی کردند.

دیهیم خوب ابراز کرد: ۳۹ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان های گچساران و باشت تایید صلاحیت شده اند که ۱۴ نفر از آنها برای ادامه حضور در این عرصه انصراف دادند.

دیهیم خوب ابراز کرد: شور و شوق موجود در فضای شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه گچساران و باشت نشان از برگزاری یک انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری در این منطقه را دارد.

فرماندار گچساران گفت: سه داوطلب نمایندگی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت حوزه انتخابیه خود را به حوزه های برون استانی تغییر دادند.

دیهیم خوب تصریح کرد: هم اکنون تعداد نامزدهای این حوزه انتخابیه به ۲۲ نفر رسیده است.

یک نماینده با رای مردم از این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

۱۱ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین انصراف دادند

سید محمد زاهدی، رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک اظهار داشت: با پایان مهلت قانونی اعلام اسامی نامزدهای تأیید شده از سوی شورای نگهبان، ۶۲ نفر برای تصدی یک کرسی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک مورد تأیید قرار گرفتند که تاکنون ۱۱ نفر از این افراد در مهلت قانونی با حضور در مرکز ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه، انصراف خود را از ادامه رقابت اعلام کردند.

وی افزود: با احتساب افراد انصراف داده، تاکنون ۵۱ نفر در جریان رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی قرار دارند که این افراد بر اساس قانون تا ۷۲ ساعت پیش از برگزاری انتخابات مهلت دارند تا در صورت صلاحدید، نسبت به اعلام انصرافی خود اقدام کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: ساعت هشت صبح فردا چهارشنبه، آخرین مهلت افراد برای ارائه انصراف از رقابت‌های انتخاباتی است.

این مسئول با اشاره به روند فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک گفت: ستادهای انتخابات این شهرستان‌ ها با همکاری شهرداری‌های پنچگانه اقدام به ایجاد بیش از ۸۰ جایگاه تبلیغاتی در مناطق مختلف شهری کرده است که توقع می‌رود نامزدهای انتخابات بر اساس قانون، اقلامی تبلیغاتی خود را فقط در این جایگاه‌ها نصب کنند.

معاون سیاسی فرماندار ورامین یادآور شد: همزمان با آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس، کمیته‌های امحا شهرهای ورامین، جوادآباد، قرچک، پیشوا و جلیل آباد نیز فعالیت خود را برای جمع‌آوری آثار تبلیغاتی غیرقانونی آغاز کرده‌اند که تا کنون بیش از ۷۵۰ مورد تخلف تبلیغاتی در شهرستان ورامین جمع‌آوری شده است.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

پیش‌بینی صندوق‌ اخذ رأی ویژه بانوان دهدشتی

فرماندار کهگیلویه گفت: برای تکریم و تأمین رفاه بانوان یک شعبه اخذ رأی در شهر دهدشت برای انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری پیش‌بینی شد.

سیدحمزه محقق‌زاده، فرماندار شهرستان کهگیلویه امروز، هفتم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تصمیم هیئت اجرایی شهرستان کهگیلویه و تایید هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یک شعبه اخذ رای در شهر دهدشت ویژه بانوان بزرگوار اختصاص یافت که اکثریت نیروهای آن نیز از بانوان خواهند بود.

وی با بیان اینکه در بیشتر صندوق‌ها نیز از ظرفیت فعال بانوان در اجرای انتخابات استفاده شده است، افزود: انقلاب اسلامی نقش مهمی برای حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قائل است، بخش مهمی از پیشرفت‌های جامعه مدیون حضور آنها و نقش مؤثر در نظام خانواده است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: امروز زنان ایران اسلامی به حضور در عرصه‌های سیاسی ـ اجتماعی اهتمام می‌ورزند و توانسته‌اند با کسب آگاهی، دانش و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف انتخاب مستقلی داشته باشند.

محقق زاده در پایان بیان کرد: با موافقت هیات اجرایی و نظارت شهرستان ۱۷۹ شعبه اخذ رای در روز جمعه، ۱۱ اسفندماه جاری آرای مردم شهرستان را جمع‌آوری خواهند کرد.

آمادگی حوزه انتخابیه شرق هرمزگان برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم / پیش بینی ۵۴۳ شعبه اخذ رای در شرق هرمزگان

فرماندار ویژه شهرستان میناب از آمادگی کامل حوزه انتخابیه شرق هرمزگان جهت برگزاری انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبرداد.

مجید سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: پنج شهرستان حوزه انتخابیه شرق هرمزگان آماده برگزاری انتخاباتی پر شور و سالم در روز یازدهم اسفندماه هستند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و اقتدار ملی و بین المللی خواهد شد عنوان کرد: دشمنان هر روزه با تبلیغات گسترده به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو هستند، ولی مردم شهرستان میناب و شهرستان های شرق هرمزگان حماسه‌ای دیگر را در روز انتخابات رقم خواهند زد.

رئیس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه شرق هرمزگان با تاکید بر آمادگی کامل عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در یازدهم انتخابات گفت: در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان ۵۴۳شعبه اخذ رای در روز انتخابات آماده دریافت آرای مردم هستند.

به گفته سلحشور، در شهرستان میناب دارای ۲۴۵ شعبه اخذ رای، شهرستان رودان ۱۱۸ شعبه اخذ رای، شهرستان سیریک ۵۴ شعبه اخذ رای، شهرستان جاسک ۷۰ شعبه اخذ رای و بشاگرد ۵۶ شعبه اخذ رای، آرای مردم را دریافت خواهند کرد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب افزود: ۲۶۲ شعبه ثابت و ۲۸۱ شعبه سیار در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان برای دریافت آرای مردم مشخص شده است.

سلحشور در پایان گفت: در شهرستان میناب ۱۳۴شعبه ثابت و ۱۱۱ شعبه سیار آماده دریافت آرای مردم در روز یازدهم اسفندماه خواهند بود.

یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل نظارت و اجرایی انتخابات در چگنی هستند

فرماندار و رییس هیات اجرایی انتخابات چگنی گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان مسوولیت اجرا و نظارت بر انتخابات ۱۱ اسفند امسال را بر عهده دارند.

افشین بازگیر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تمامی مقدمات برگزاری انتخابات پرشور در چگنی آماده و اصل بیطرفی را در هیات اجرایی این شهرستان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم است و نباید با ایجاد هرگونه شائبه آن را از بین ببریم، افزود: یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در انتخابات چگنی هستند و آموزش های لازم را کسب کرده‌اند.

فرماندار چگنی ادامه داد: همدلی و هم افزایی بین هیات نظارت و هیات اجرایی شهرستان وجود دارد و امیدواریم انتخابات پرشور برگزار شود.

بازگیر گفت: ۶۵ شعبه اخذ رای در شهرستان چگنی وجود دارد که هفت شعبه ثابت و مابقی سیار است ، همچنین ۲۰۵ روستا در شهرستان آماده برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۲ هزار نفر واجد شرایط رای گیری در چگنی وجود دارد، یادآور شد: تلاش کرده ایم آنتن دهی را همه گیر و نقاط کور را در این شهرستان بطور تقریبی به صفر برسانیم، ۲ بخشداری و ۶ دهستان با ۴۵ هزار نفر پوشش داده خواهند شد.

آمادگی اهل سنت ایران برای انتخابات

تاکنون بیش از ۲۰ تن از علما و ائمه جمعه اهل تسنن به صورت جداگانه در بیانیه و اطلاعیه های خود حضور در انتخابات را واجب شرعی دانسته و از مردم ایران و همچنین پیروان اهل سنت برای حضور در انتخابات دعوت کرده اند.

اسامی تعدادی از علمای دینی اهل تسنن در ذیل آمده است:

- مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان میرجاوه

- شیخ عبدالواحد خواجوی امام‌جمعهٔ اهل‌تسنن شیراز

- امام‌جمعهٔ اهل‌تسنن بوکان

- خالمحمد آخوند سرفراز مدیر مدرسه علمیه هدایتی

- عبدالله آخوند خوش نظر امام جمعه تازه یاب

- مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند

- ماموستا راستی امام جمعه اهل سنت سنندج

- آخوند عبدالرزاق امام جمعه آق قلا

- ماموستا سیدمحسن حسینی امام جمعه اهل سنت کامیاران

- مولوی حسینی امام جمعه اهل سنت زیرکوه

- شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت

- شیخ صالح انصاری دبیر ائمه جماعت اهل سنت جنوب فارس

- امام جمعه اهل سنت کیش

- ماموستا رشیدی امام جمعه اهل سنت مهاباد

- شیخ کنعانی امام جمعه اهل سنت خارگ

- آخوند رحیم صمدی عالم اهل سنت خراسان شمالی

- عبدالغفور آخودند مدیر مدرسه علمیه الاظهر دهستان

- گلدی آخوند کمالی مدیر مدرسه علمیه خادمیه امانلی

پیش بینی ۱۴۲ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کبودراهنگ

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کبودراهنگ گفت: برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۱۴۲ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

حامد همتی افزود: ۸۷ شعبه در بخش مرکزی، ۲۸شعبه در بخش شیرین سو و ۲۷ شعبه در بخش گل تپه آمادگی برای برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم را دارد.

او تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و خدماتی در این شعب فعالیت خواهند کرد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کبودراهنگ گفت: ۵۷ نامزد در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ با هم رقابت می‌کنند.

حامد همتی افزود: حضور و مشارکت آگاهانه تمام اقشار جامعه در پای صندوق‌های رای مایه آبروی نظام اسلامی، تقویت کشور، مصونیت در برابر توطئه‌های دشمن و زمینه ساز ایران قوی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

۲ هزار نفر برگزاری انتخابات در آزادشهر را برعهده دارند

فرماندار آزادشهر گفت: ۲ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی، اجرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در این شهرستان برعهده دارند.

سیدجواد کریمی روز دوشنبه به ایرنا اظهار کرد: این افراد به عنوان هیات‌های اجرایی، نظارت و معتمدان شعب، نمایندگان فرماندار، نیروهای پشتیبانی و نظامی و امنیتی به طور مستقیم برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در ۱۰۰ شعبه اخذ رای این شهرستان مشارکت دارند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار برای تامین رفاه بیماران و همراهان بیمار یک مرکز ثابت اخذ رای در بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر مستقر می‌شود.

فرماندار آزادشهر بیان کرد: ۷۶ جلسه انتخاباتی با اقوام و اقشار مختلف مانند قوم بلوچ، سیستانی، معتمدان محلی، ورزشکاران، تشکل‌های دانشجویی، بانوان، روحانیت، هیات‌های مذهبی، جامعه قرآنی، طلبه‌های حوزه علمیه و فعالان اقتصادی در این شهرستان برگزار شد.

کریمی افزود: این نشست‌ها با موضوع اهمیت انتخابات، روشنگری وظایف و رسالت مسوولان و فعالان عرصه‌های مختلف با عنوان سفیران مشارکت مردم برپا شده است.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

رقابت ۱۴ نامزد مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران

لطیف صادقی، فرماندار ویژه و رییس حوزه انتخابیه دهلران (جنوب استان) اظهار کرد: از جمع تعداد ۳۳ نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه جنوب استان شامل شهرستان‌های دهلران، بدره، آبدانان و دره‌شهر تعداد ۱۴ نفر در عرصه رقابت باقی مانده‌اند.

وی توضیح داد: ۱۱ نفر از افراد تائید صلاحیت شده انصراف و هشت نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از دهلران به دیگر استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، قم و قزوین تغییر داده‌اند.

صادقی یادآور شد: ۱۴ نامزد باقیمانده تا فردا ( ۷۲ ساعت قبل از آغاز فرایند رای‌گیری ) فرصت دارند انصراف خود از ادامه حضور در انتخابات را رسما اعلام کنند.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه دهلران دارای ۲۳۴ شعبه اخذ رای ثابت و سیار شهری، روستایی و عشایری است.

فرماندار ویژه و رییس حوزه انتخابیه دهلران (جنوب استان) ادامه داد: از این تعداد ۱۶۰ شعبه ثابت و ۷۴ شعبه نیز سیار است.

به گفته وی حوزه انتخابیه دهلران یک شعبه اصلی در شهر دهلران و ۱۱ شعبه فرعی در تمام بخشداری و فرمانداری‌های تابعه این حوزه دارد.

صادقی اظهار کرد: پنج هزار نفر عوامل آموزش دیده برگزاری انتخابات برای این همه‌پرسی در حوزه انتخابیه دهلران ساماندهی شده‌اند.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه دهلران و ایلام و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) دارای۲ کرسی و حوزه انتخابات دهلران(جنوب استان) دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۲ هزار نفر است که حدود ۴۴۶ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند.

مشارکت هزار و ۵۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در بروجن

فرماندار بروجن با اشاره به آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات، گفت: هزار و ۵۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در بروجن مشارکت دارند.

فتاح کرمی در ستاد انتخابات شهرستان بروجن، اظهار داشت: تمامی شرایط برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در این شهرستان فراهم شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: ۹۸ شعبه اخذی رای برای انتخابات ۱۱ اسفندماه در این شهرستان پیش‌بینی شده که ۸۶ شعبه ثابت و ۱۲ شعبه سیار است.

کرمی اضافه کرد: تمامی تلاش‌ها در این شهرستان برای برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت بالا و رقابت سالم و امنیت بالا می‌باشد.

وی یادآور شد: در این مدت هیات‌های اجرایی تشکیل و شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

تبلیغات پیش از موعد ۱۵ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان مرکزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: ۱۵ درصد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان تبلیغات پیش از موعد داشتند که به‌ عنوان تخلف ثبت شده است.

محسن خیرمند در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی، افزود: موضوع تخلفات تبلیغات روز ۹ اسفند ماه در جلسه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و هفته آینده جمع‌بندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر اراک ۳ نفر از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، بیشترین خسارت را به تأسیسات عمومی شهرداری از جمله تابلو و تیر برق، جداول و دیوارها وارد کرده‌اند و به طور کلی هیچ نقطه‌ای از شهر در تبلیغات شهری در اراک در امان نمانده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اظهار داشت: باید نامزدهای انتخاباتی که در تبلیغات شهری و غیره تخلف داشته‌اند، شناسایی شوند و با دعوت از رئیس ستاد این نامزدها، میزان خسارات وارده به اموال عمومی به ویژه در شهرهای اراک و ساوه مشخص شود.

خیرمند تصریح کرد: جمع‌آوری تبلیغات شهری در دستور کار قرار دارد و در این رابطه به رئیس ستادهای نامزدهای انتخاباتی تذکرات لازم داده شده است. شهرداری باید امحاء بنرهای غیرمجاز را مستندسازی کند تا مشخص شود چه میزان نیرو و خودرو برای تخلف کدام نامزد انتخاباتی استفاده شده است.

وی بیان داشت: باید از اموال عمومی مراقبت و نگهداری شود و از این اموال به نفع کاندیدا استفاده نشود. برنامه‌ریزی کامل از سوی فرمانداری نیز به طور کامل انجام شده که البته نیاز است مروری بر اقدامات صورت گیرد تا مشکلی از هیچ نظر سبب نارضایتی مردم نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تأکید کرد: کارکنان دستگاه قضا، هم در زمان اداری و هم خارج از زمان اداری حق ندارند برای داوطلبان انتخابات تبلیغات کنند و نباید هیچگونه دخالتی در این فرایند داشته باشند. کارمندان و کارکنان دولت نیز در زمان اداری هیچگونه حقی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

۴۸ داوطلب از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه با هم رقابت می‌کنند

فرماندار دماوند گفت: تا به امروز ۴۸ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در رقابت برای نمایندگی این مردم این حوزه باقی مانده اند و پایان روز سه‌شنبه آخرین مهلت قانونی برای انصراف است.

رضا طاهرخانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در یک فضای امن و آرامش خاص مهیا است تا انتخابات مثال زدنی در شهرستان دماوند داشته باشیم.

وی افزود: ما تا به امروز آرام تمرین انتخابات را نسبت به ادوار گذشته داشتیم و نامزدها همراهی خوبی داشتند و تقاضا داریم تا پایان اخذ رأی گیری ادامه داشته باشد.

۲ هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در شهرستان سرپل ذهاب عهده دار هستند

فرماندار سرپل ذهاب گفت در غرب استان کرمانشاه گفت که ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و ستادی کار برگزاری انتخابات روز جمعه یازدهم اسفندماه را عهده دار هستند.

صدرالله بابلی روز دوشنبه در جلسه توجیهی آموزشی اعضای شعب اخذ رای شهرستان سرپل ذهاب افزود: ۹۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان پیش بینی شده است که ۵۹ شعبه در بخش مرکزی و شهر سرپل ذهاب، ۲۴ شعبه در بخش دشت ذهاب و ۱۵ شعبه در بخش قلعه شاهین مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم و آمادگی کامل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سرپل ذهاب وجود دارد، گفت : چهار راهبرد انتخاباتی رهبر معظم انقلاب یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت سالم را در انتخابات نصب العین و نقشه راه خود قرار داده ایم.

او با قدردانی از عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات در سرپل ذهاب گفت: ستاد انتخابات شهرستان از روز اول مطابق جدول زمانبندی پای کار بوده و با تمام توان وظایف و امورات مربوط به این رویداد مهم سیاسی را انجام داده و خواهد داد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ کیلومتر مرز با عراق داشته و از هشت دهستان و ۲۲۶ روستا تشکیل شده است.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی خانه ملت می‌شود.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha