یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم احیاء نیمه شعبان در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان

مراسم احیاء شب نیمه شعبان برای اساتید، طلاب، کادر، دانش آموزان و خانواده ایشان در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم احیاء شب نیمه شعبان برای اساتید، طلاب، کادر، دانش آموزان و خانواده ایشان در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

در این مراسم، خانم آلبولافی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان ضمن تبریک و تهنیت سالروز میلاد منجی عالم بشریت، اظهار کرد: هر آنچه صفات خوب تمام انبیاء و اوصیاء الهی دارند در آخرین حجت خدا موجود است.

وی ادامه داد: با استناد به حدیث شریف امام علی (ع)؛ "زمین هیچ گاه از حجّت الهی خالی نیست، که برای خدا با برهان روشن قیام کند، یا آشکار و شناخته شده، یا بیمناک و پنهان، تا حجّت خدا باطل نشود، و نشانه هایشان از میان نرود. تعدادشان چقدر و در کجا هستند به خدا سوگند که تعدادشان اندک ولی نزد خدا بزرگ مقدارند، که خدا به وسیله آنان حجّت ها و نشانه های خود را نگاه می دارد، آه، آه، چه سخت اشتیاق دیدارشان را دارم".

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان افزود: باید به خود برگردیم و ببینیم آیا در وجود ما نیز آن مقدار اشتیاقی که امام علی(ع) براب دیدن انسان های کامل بعد از خود داشتند داریم و این اشتیاق ما به چه میزان است.

خانم آلبولافی گفت: با توجه به حدیثی دیگر از امام علی(عم): «لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِیلٌ کَأَنِّی بِالشِّیعَةِ یَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِی غَیْبَتِهِ یَطْلُبُونَ الْمَرْعَی فَلَا یَجِدُونَهُ أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَی دِینِهِ وَ لَمْ یَقْسُ قَلْبُهُ‏ لِطُولِ‏ أَمَدِ غَیْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ الْقِیَامَة؛ برای قائم ما غیبتی است که مدتش طولانی است، گویا شیعه را در دوران غیبت او می‌‏بینم که جولان می‌‏دهد مانند جولان چهارپایان، چراگاه را می‏‌جویند اما آن را نمی‏‌یابند، بدانید هر که در آن دوران در دینش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غیبت امامش سخت نشود او در روز قیامت‏ هم درجه من است.»

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان ادامه داد: خدا تمام یاران امام عصر(عج) که ولایت ایشان را پذیرفتند و ثابت قدم ماندن و از دین خارج نشدند را هم مرتبه با امیرالمؤمنین(ع) قرار می‌دهد.

وی با استناد به دعای معروف الهی عرفنی نفسک، ادامه داد: برای رسیدن به این جایگاه لازم است شناخت کافی از امام زمان(عج) خود داشته باشیم و لازمه معرفت حجت خدا، معرفت خداست.

خانم آلبولافی خاطرنشان کرد: جهت تحقق این امر باید عامل به انتظارات امام زمان(عج) از ما شیعیان باشیم که اهم این انتظارات، در تمام امور زندگی رضایت الهی را در نظر داشته باشیم، خود را سرباز فداکار امام زمان(عج) بدانیم و برای تعجیل فرج ایشان دعا کنیم.

از دیگر برنامه های مراسم احیاء شب نیمه شعبان در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان می توان به "قرائت قرآن، مولودی، مسابقه، انجام اعمال و ادعیه شب نیمه شعبان، کارگاه و زنگ هنر و پذیرایی" اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha